fredag 31 januari 2014

London, Del 12 - Harrods

Dags för dag 3! Ja vi har faktiskt inte kommit längre på resan... Första stoppet denna dag var Harrods


Inte för att någon av oss egentligen hade tänkt att handla där, men det är ju ändå rätt kul att gå runt och kika. Jag hade dock föredragit om det hade varit lite färre folk...


Maffig byggnad!


Ett annat skäl att åka dit är ju bara för att se skyltningen, speciellt nu när det var juletid.


Djur var populärt och jag kände mig lite inne som faktiskt också har en uppstoppad grävling ;)


Det här hade jag dock lite svårt att förstå... Jag vet, vi ställer en hund med arslet mot alla som kommer och går förbi! Ja och om någon skulle tycka att det är vulgärt så knyter vi en rosett runt svansen så ser det i alla fall lite gulligt ut!?


Inne i butiken var det mängder med julpynt. Olika färgkombinationer på de olika avdelningarna.


Elis träffade Paddington och då passade han på att stå så här:


Det bästa med Harrods är att de har en disneyavdelning :) Tyvärr var den inte lika bra som jag mindes den, men Butter var ganska söt i alla fall :)


På väg till nästa äventyr passerade vi ännu en isrink. Så mycket folk! Här kan man ju inte ens åka runt runt runt...


Vid denna rink fanns det även en liten barnrink där man kunde få åka med en pingvin som hjälp :)


Det skulle jag nästan behöva när jag åker! Inte helt stabil... 

3 kommentarer:

Zäta sa...

Finns sånna pingviner i Mariebergsskogen... bara att testa :)

Camilla//Ordboden sa...

Åh, en sådan pingvin skulle man ha när man vinglar runt på isen. Härliga bilden, man blir sugen på att åka på en Londontripp!

Ass sa...

Haha, perfekt Zäta! Ska du med? :)

Bara att åka Camilla ;)