onsdag 8 januari 2014

Nyår - Bål och mat

Hade tänkt mig att skriva ETT inlägg om nyår, men när jag började gå igenom alla bilderna (gjorde jag något annat än att fota under kvällen?) från kalaset insåg jag att det var lönlöst. Ingen kommer att orka scrolla igenom ett så långt inlägg som jag vill skriva! Slug som jag är delar jag nu istället upp det på flera inlägg och hoppas att ni ska gilla det! :) 

---

En av de viktigaste sakerna på nyår är bålen! Michelle var ansvarig för detta och gick abborre-in för det! Frukten hade fått legat och dra sig i sprit några timmar och sen skojade hon till det med blå is! 


Tjusigt värre! I alla fall till en början :) När isen smälte och det inte längre var lika mycket frukt i såg den mest bara grå ut...


Alla fick mängder av frukt i sina glas!


Skål och välkommen, det var kul att ni kunde komma!


Michelle och Lovva tvingade alla oss andra att klä upp oss ordentligt bara för att de ville göra det. Då tvingade vi dom att posa i sina outfits. Michelle i ungdomsklänning:


Lovva gillar inte att vara med på bild när det blir så där uppställt, så Michelle försökte lätta på stämningen...


Lovva hade kasslerklänning. Ja för tänk er hur det blev att sitta på alla de där pärlorna...


Jag började fundera lite över Magda och Jockes möblering. Vem har en pall mitt i hallen?!


Visade sig att den stod där av en anledning. Brandvarnaren hade behövts plockas ner...


Tur att maten blev fasligt lyckad ändå :)


Efter bålen så tror jag att tutan är det viktigaste på nyår. Man ska blåsa mycket och överraskande!


Masker hade jag inte testat förut på nyår.


Vi kan väl säga att vissa såg bättre ut i dom (se nedan) än andra (se ovan)...


Undrar om Elis kunde se något ut ur sin mask?! Aja, han tutade ju i alla fall!


Efterrätten blev en sprakande succé!


Michelle ser ut som om hon aldrig har sett tomtebloss tidigare! :-O

Inga kommentarer: