torsdag 30 januari 2014

London, Del 11 - Warrington

Innan vi åkte iväg till mina gamla hemtrakter så förfestade vi i Tobbe och Maries rum. De hade en väldigt annorlunda "tapet" bakom sin säng. Tre tjejer som sänggavel... Udda...


Austininspirerad som jag var kunde jag dock bara se en sak: MOLIMOLIMOLIMOLE


Tror att många av er har hört namnet på stället jag bodde i när jag bodde i London, Warwick Avenue. Ni kanske inte har tänkt på det, men ni borde känna igen låten Warwick Avenue med Duffy.


Hade som plan att titta förbi mitt gamla hus, men lyckades först pinsamt nog gå fel... Men det var ju faktiskt över 12 år sedan jag bodde där på number 2. Ha, där fick jag in en Austinreferens till :D


Stammispuben Warrington stod kvar och var sig lik. Dock var den sida som jag brukade vara på bokad denna kväll så det blev att hänga på "fel" sida.


De har en egen stil de engelska pubarna... Jag tänker inte säga vad jag tycker att mönstret på det här glaset ser ut som...


Lampskärmar gillar de också...


Skål och välkommen, det var kul att ni kunde komma!


Många skålar blev det...


Det blev en hel del tunnelbansåkande under de här dagarna. Jag känner mig tacksam över att bo i en så liten stad som Karlstad där man så enkelt kan ta sig dit man vill.

Inga kommentarer: