måndag 20 januari 2014

London, Del 1 - Ditresan

Det var visserligen ett bra tag sedan jag var där, men nu tänkte jag tillslut dra ur tummen, gå igenom alla bilder och berätta om Londonresan :)

Eftersom att flyget skulle lyfta från Moss i Norge strax efter 7 på morgonen så var det bara att ställa klockan på tidigare än vad man ibland går och lägger sig: 01:30. Gääääsp! Elis somnade om redan i hissen...


Hur håller man sig då vaken under en nattkörning? Jo det gäller att ha riktigt bra skråla-med-musik, som The Pinks :D


Vi hade hört att när man åker iväg på semester så ska det drickas på flygplatsen för att fira in semestern. Men eftersom vi skulle åka så tidigt så kom vi fram till att det på sin höjd kunde få bli en liten Christer Pettersson ;)


I'm off to London, Eng-a-land!


Lite skit på fönstret, men ni kan nog ändå förstå att det var ganska fint att åka iväg samtidigt som solen gick upp :)

Jag trodde att jag hade bokat tåg in till Londons centrum sen, men jag hade visst bokat buss... Hoppla! Det gick dock väldigt smidigt det också. Dock så var det ju det här med vänstertrafik... Bland annat så känns det ju helt fel att inte ha någon chaufför i bussen! Ja i alla fall så känns det som att man inte har någon...


Det var nog inte så illa med buss ändå, för jag tvivlar på att vi hade haft så här gott med benutrymme på tåget...


Vi tog oss relativt enkelt fram till vårt hotell som låg precis vid en liten park. En park som vid första anblicken såg relativt normal ut, men om man tittade närmare så såg man att den även var en kyrkogård :-O Udda...


Kanske inte alla parker som har en svart plasthund man kan rida på heller. Men det kändes i alla fall lite mer normalt för en park :)


Efter att ha lämnat väskorna på hotellet begav vi oss ifrån hemmastationen Aldgate East mot nordligare delar av London och Camden Market.

Inga kommentarer: