tisdag 28 januari 2014

London, Del 9 - Towern & Tower Bridge

På Themsen hittade jag ytterligare en mobil restaurang. Måste vara rätt schysst att få både sightseeing och mat på samma gång! Men vi var för lata för att ta reda på när/var/hur, så det testade vi aldrig på.


Dåligt med egobilder på den här resan tycker jag, så nu är det dags!


Syns det hur obekväm jag är när den här bilden tas och hur krampaktigt jag håller i räcket? Det var ju ashögt!! :S Hua...

T: Åh, har du godis?
M: Ja, vill du smaka?


M: Det får du inte! Jag tar alla! Nomnomnom!
T: Buu huu!


Okej, riktigt så kanske inte konversationen var... Men det ser så ut i alla fall :)

Två byggnader som är "måsten" på en Londonresa är The Tower of London som ni ser på bilden nedan och grannbyggnaden Tower Bridge.


Vid Towern finns det också en isbana man kan åka runt runt runt på. Men de flesta föredrog att hålla sig i/vid sargen...


Att äta utomhus kan ju vara trevlig, men då får man räkna med sällskap som väntar på att få äta rester eller sånt som tappas...


Eftersom det var livsfarliga lejon som vaktade Towern vågade vi inte gå in där...


...utan vi fortsatte förbi till Tower Bridge. Tog massvis med bilder här, men det blev mest bara grått alltihopa :S Grå byggnad med grå himmel bakom...


Gav upp och försökte istället fota mer likt Austin Powers och gav direktiv så som här: Se förförisk ut...


Ehhhm... Ja, vad ska man säga ;)

Länge sen jag la med en bild på en röd buss... Bäst jag gör det så ni inte glömmer bort att det var London jag var i ;)


I rulltrappan ner till tunnelbanan försökte vi skoja till en rolig bild. Vi kan säga så här: Farbrorn bakom Marie var inte riktigt lika road över våra fotoförsök...


Varför ska alla ha så bråttom för i tunnelbanor?! :S

2 kommentarer:

MIMMI sa...

Det är alltid så knepigt med tunnelbanor, rulltrappor och grejer! Ingen ordning alls på alla turister!

Ass sa...

Haha, nej vi lantisar har det inte lätt i storstan :P