onsdag 22 januari 2014

London, Del 3 - Hotellet

När vi spanade efter boende inför resan så var billigt viktigare än att det skulle vara flashigt. Vi hittade dock ett hotell som såg fasligt fint ut på bilderna och som dessutom var billigt. Vi chansade! Hur illa kunde det vara?

Ja och nog såg det fint ut även på plats, med bland annat modern inredning som denna vattenslangslampa...


(Ja, Elis var fortfarande trött...)

Vi hade valt rum utan utsikt för att hålla ner kostnaderna och det var ju ett genidrag! Förstår ni hur mörkt det var när man skulle sova? Helt fantastiskt! Sov bättre än vad jag gjort på länge :)

Att det var litet och trångt gjorde inte heller så mycket även om det hade varit trevlig med någon slags bänk/bord eller något att lägga/hänga saker på.


Rummet/Hotellet var inte helt färdigbyggt och mycket var fixat provisoriskt. I rummet jag och Elis bodde i kunde man gå in vid sidan av badrumsinsatsen och där var inte golvet färdiglagt och det var dessutom kvar rester från byggandet.


Man kunde även komma åt att vrida på ett gäng kranar där bakom. Lockande att se vad som skulle hända om man vred på dom... Kanske vi hade kunnat stänga av vattnet för grannen ovanför när de duschade? Ja för det hördes varje gång de duschade eller var på toa... Riktigt så elaka var vi dock inte :)

Sen så var det ju den här badrumsinsatsen. Det såg alltså ut som en minihusvagn på ben som ställts in i rummet. Såg ju visserligen väldigt fräscht ut, men glasväggar! Ut i rummet!?


Här är det alltså stängt till toaletten, men jag kan fortfarande vara i sängen och se in.


(Nej, Elis kissar inte på bilden :) Jag tvingade honom bara att ställa upp på bild för att jag skulle kunna visa er hur det såg ut på ett bättre sätt.)

Ja och det var ju dessutom bara en skjutdörr som gick några centimeter framför glaset som gjorde att man stängde till toaletten. Jag vet inte vad nu tycker men jag ser hellre att ingen annan varken ser eller hör mig när jag är på toaletten... :S


Inte ofta man är på resa och försöker hitta en toalett att gå på innan man går hem till hotellet :)

Men men, man får vad man betalar för? Så jag var ändå nöjd! Jag var ju inte i London för att hänga på ett hotellrum! :)

Inga kommentarer: