tisdag 14 januari 2014

Att spela i korpen

I söndags hade jag match med mitt kära korplag. Egentligen så ska jag vara forward den här säsongen, så jag var uppsatt som det från start, men en av de som var tänkta som backar ville verkligen inte det, så jag blev nerflyttat till back redan innan matchen startar.

Uppvärmningen drar igång och vi saknar spelare. Spelare som inte heller är på plats när matchen ska starta. Vi bestämmer oss då för att gå på 3 backar och jag är återigen forward.

Under mitt första byte så kommer vår saknade spelare så i mitt andra byte är jag tillbaka som back.

Då ger sig en av våra centrar, han är för bakfull och klarar inte av att spela... Så mitt tredje byte (och resten av matchen) är jag center.

Skönt att det inte blir rörigt?! :) Men hur kan det annars bli med ett sånt här sött gäng? :P  


Inga kommentarer: