torsdag 9 januari 2014

Nyår - Musikquiz och tolvslag

Ett annat inslag på nyår som blivit tradition/viktigt är musikquizen! Jag lottade lag och lät dom namnge sig själva. Minns dock inte vad Jacob och Lovva döpte sig till, så jag kallar dom för soffgruppen!


Michelle och Elis: De hemliga! Eller som vi också kan kalla dom, Darkwing Duck-laget!


Sist ut, Snyggaste, fotade så där snett och häftigt! Jocke har aldrig förlorat en nyårsquiz innan, hur skulle det gå detta år?


Det klurades och tänktes... Det var visst lite väl svårt i år... Förlåt!


Snyggaste 10 poäng (av 30)
De hemliga 9,5 poäng
Soffgruppen 9 poäng

Det var i alla fall jämnt :) Ja och de hade inte svarat rätt på samma saker...

När man har tävling ska man ha ett pris! Vad kan man hitta för pris på macken på väg till festen en nyårsafton?
Bullens pilsnerkorv!!!


Vinnarna blev strålande lyckliga över sitt pris :)


In i prisskåpet där den fick stå ihop med en annan nyårspokal :)


Klockan närmade sig 12. Dags att ta med sig sitt bubbel och bege sig ut!


Var skulle vi då stå? Vi knatade uppför backen och ställde oss för att se bra: Mitt i rondellen!


Jocke var stilig och redo med tutan!


Magda sköt korkar. Dock inte på bilar som jag råkade göra (det gick bra och var ingen fara alls) :) Men vilka är ute och åker bil på tolvslaget?


Det var inte alla fyrverkerier som letade sig över hustaken så att vi kunde se, men en del lyckades komma högt i alla fall.


Boris låg hemma och verkade inte bry sig märkvärt om rakterna som tur var.



Jag kunde ju inte låta Elis fota fyrverkerier helt i fred utan jag hoppade in i bild :)

Inga kommentarer: