söndag 5 januari 2014

Bonusbilder från julafton

När jag åkte hem igen från Gamby på julafton var jag nog för fokuserad på att få med mig alla mina fina julklappar hem för jag glömde bort att jag hade haft min systemkamera med mig. Den låg kvar i köket. Jag kom dock på det relativt snart och hann ringa Linus & Anton innan de skulle åka så de lämnade av kameran när de åkte hemöver. Så snälla gossar...?

Några dagar senare var jag och hälsade på i Gamby igen och kameran var med.
Magnus frågade om jag fått några fina bilder från jul.
Jag svarade att jag faktiskt bara fotat med mobilen den dagen.
Han frågade om jag var säker på det...
DÅ fattade jag direkt något som jag borde ha räknat ut för länge sen!

Självklart hade ju min kamera använts när jag inte längre vakade över den.
Lika självklart var det inte några vackra bilder som tagits...

196 bonusbilder hade jag nu att kolla igenom och jag skrattade gott under tiden jag gjorde detta :D Dock tror jag att fotograferna hade lite väl roligt när de fotade för de flesta är så suddiga att det knappt går att se vad det är. Kanske det skrattades något när bilderna togs? :)

Är lite besviken på mig själv att jag inte lyckades räkna ut att de hade gjort något med min kamera... Pingo hörde ju till och med av sig på facebook för att kolla så att jag fått tillbaka kameran... Jag borde anat att det var något lurt :P

Jag hoppar över ett gäng med bilder på julgranen, maten, toaletten(!?!) med mera och låter tomtarna själva vara de som hängs ut efter denna fotosession ;)





SMILE!


Här fick jag höra efteråt att de diskuterade om vem som skulle offra sina skinkor och moona in i kameran. Ingen kände sig villig för den uppgiften så istället blev det Misse som fick offra sig...


Älskar Jockes garv i bakgrunden :D

Mr fluff!


Vem vill inte ha bilder på syskonbarn liggandes på pellets?


Eller syskonbarn bland torra blommor?


Sist ut illustrerar Anton en av de viktigaste sakerna på julbordet. Man ska INTE dricka must ur de bruna flaskorna!


Det är i de gröna flaskorna som den godaste musten finns! :)


Tack för bilderna era tomtar! :)

Inga kommentarer: