torsdag 23 januari 2014

London, Del 4 - Lejonkungen

Efter en tur till mataffären bredvid hotellet så kunde vi ha en tjusig förfest på hotellet. Surt vin i plastmugg och färdigpoppade popcorn - fint ska det va ;) Smågodiset från Sverige var i alla fall gott :)


Vi var nu redo för min punkt på att-göra-listan: Musikal!

Eftersom både jag och Tobias är tidspessimister kom vi fram tidigt, så vi hade tid att kika in till en isbana. Jag har lite svårt att förstå tjusningen i att bara åka där, runt, runt och runt... Ingen boll, puck eller klubba... Men det är ganska skoj att titta på nybörjare :D Gillar den upplysta omgivningen i alla fall :)


Efter att ha hämtat ut biljetterna hade vi lite dötid och passade på att gå till ett fik. Hittade ett precis i närheten som såg helt okej ut. Det var dock fullt på alla sittplatser som vi kunde se, men de sa att det fanns fler sittplatser på nedervåningen. Prima!


Man kanske borde ana oråd när de matchar mugg med för litet "koppfat" i annan färg och serie?


I stort sett folktomt på nedervåningen och taket hade en stor läcka...


Men det löser man väl enkelt med en papperskorg under och en lukta-gott-spray på spiselkransen?! :S


De hade i alla fall julpyntat! :D Fint va?


Aja, tur att sällskapet var bra i alla fall :) Det var ju bara att skratta åt det, och vi slapp i alla fall frysa...


Så var det äntligen dags! Lejonkungen! (Ja, jag hade fått välja musikal... )


Man fick inte fota något under föreställningen så allt jag kan bjuda på av egna bilder är en överblick över salongen.


Eftersom kostymerna var så häftiga kunde jag inte låta bli utan jag har snott lite bilder från google :)


Rafiki


En gepard och två giraffer


En drös antilooper


Pumbaa & Timon


Hyenorna

Ja kostymerna får högsta betyg! Annars då? Det var fasligt bra! :D Snyggt, fantasifullt och självklart duktiga sångare/sångerskor.

Det enda jag kan klaga på är väl att det var fasligt varmt i salongen. Så här i efterhand var det väl även dumt att gå på musikal första kvällen när man gått upp halv två på natten. Det var ofantligt svårt att hålla sig vaken sista akten trots att det var en så bra show :S

Inga kommentarer: