fredag 10 januari 2014

Nyår - Femkamp

När människorna är borta dricker katterna ur glasen på borden! Ett nytt ordspråk som faktiskt stämmer?! :)


Väl inne igen fortsatte vi fira det nya året med fler tomtebloss.


Lite osäker på vad som sagts/hänt precis innan den här bilden togs, men roligt var det! :)


Michelle visade oss några schyssta moves på dansgolvet till tonerna av Sean Banan :P


Igår såg jag en bekant som särskrev ordet nyår... Ny år... Alltså... NEJ!!! Hur kan man? Nej jag förstår inte...


Nyåret började med mer tävling. Jocke och Magda hade styrt upp en 5-kamp åt oss. Först skulle vi bowla! Denna gång var det inte melondiscobowling utan en av Boris bollar som skulle kastas mot petflaskor fyllda med vatten. Boris ville dock bra gärna vara med och fånga bollen innan den kom fram till flaskorna...


Fokus...


Neeeeeeej!!!


Nästa gren: Rita och gissa. Hehe, det gick... Hmm... "Inte bara bra" för alla :)


Ser ni vilka 4 saker jag har ritat?


Hårfäste
Duk
Tangentbord
Lejon

Enkelt va? ;)

Sen ringde Jesper och de andra från Breven och frågade om jag kunde dricka kir. Då fick vi ta en paus i femkampen och köra en liten kirfest :)


Efter kirfesten skulle det skjutas ner burkar!


Till sin hjälp hade man en fräsig och färgglad pistol.


Jag var fasen bäst på att skjuta burkar! (Alla andra grenar gick "mindre bra"...)


Fjärde grenen, var sant eller falskt. Dock lät det som sant eller franskt, så jag körde på det! :)


Till sista grenen plockade Magda fram ett gäng med bomullstussar.... Jag trodde att vi skulle behöva stoppa dom i munnen och sen dricka något men jag hade fel. Istället fick vi en klick vaselin på fingret...


Jaha?!? Det skulle vi visst kleta in på nästippen...


Sen gick startskottet och vi skulle förflytta så många bomullstussar som möjligt från den ena papptallriken till den andra -bara med hjälp av näsan! :D Så roligt!


Inte alltid så lätt att bli av med tussarna...


Vinnare av vår femkamp blev Elis, och se så himla glad han blev! :)


Ja och vem skulle inte bli glad för en sån här present! 3 i 1-lego! :D


Det tar liksom aldrig slut! När man byggt klart en sak kan man börja om och bygga en annan sak! 

Jag vet vad ni tänker nu, och ni tänker helt rätt! Inte en chans att Elis fick ha kvar den presenten! :D

2 kommentarer:

TJoxen sa...

Puh, när vaselinet åker fram tror man ju lätt att det är annat på gång än bomullstussar på näsan, om man säger så.

Ass sa...

Man blir onekligen nervös! :P