söndag 26 januari 2014

London, Del 7 - Aquarium

Efter gourmetmåltiden på McD gick vi alltså vidare till London Sea Life Aquarium för att kolla på djurlivet under ytan.


Jag fick känslan av att jag skulle få vara med i en disneyfilm!


Jag skulle vilja skriva att ni här ser hon som skulle spela Ursula, men det vore alltför elakt, så jag skriver inte det... Men precis som i Tyskland hittade jag i alla fall en kvinna som gillade färg på både hår och jacka. Va fint!


Egentligen så visste jag ju att det var säkert att gå på glaset över tankarna, men ändå... Det kändes i magen och jag gick ändå och duttade med foten framför mig innan jag vågade kliva på... Fegis...


Rockorna gillade verkligen att visa upp sig för människorna och den här visade sitt vackraste(?) smil :D


Jag har dålig koll på vad de flesta varelser jag fotat egentligen är för arter, men det här är i alla fall någon slags manet :)


De lystes upp med olika ljus och det såg riktigt häftigt ut!


På tal om häftigt, kolla in den här pajsarn!


Det blev visst lite suddigt i tunneln, men man kan ändå se hur det såg ut. Kul att ha hajar och sköldpaddor simmandes över sig :)


Ja och på tal om sköldpaddor, här har ni tre soldyrkare :)


I en av tankarna fanns ett gäng påskögubbar som fiskarna simmade runt.


Här har vi då en zebrataggsfisk?! Nej, Elis säger att det visst är en drakfisk, men jag gillade mitt namn också... Gillar även minen på den ljusbruna fisken i bakgrunden :) Auuuuooooohhhh!


Det här är i alla fall pirayor, det vet jag!


De ser ju inte direkt läskiga ut... Men jag hoppar nog över ett bad där i alla fall ;)


Pingvinerna stod mest och visade ryggarna för oss på land, men under vattnet kunde man få se deras ansikten också.


Lika som bär?!


Snyggaste minen bjuder denna... ehhh... regnskogsmört(?) på :-O

Inga kommentarer: