lördag 1 februari 2014

London, Del 13 - Naturhistoriska museet

En av de mindre ingångarna till naturhistoriska museet hade maffiga statyer framför en rulltrappa som ledde upp igenom något som skulle föreställa jordens inre tror jag.


Fast en del statyer var mer märkliga än maffiga...


När man hade passerat jordens inre möttes man en fasligt massa olika stenar. Något som inte alls intresserade för stunden, ville ju fota och att fota stenar... Nja...

Gick istället vidare och kikade på uppstoppade djur så som denna färgglada påfågel.


Eftersom pingvinerna på Aquarium inte var så sugna på att visa något annat än baksidorna var det ju tur att jag här kunde fota en som stod helt still och åt rätt håll!


En inte bara död, utan även utdöd dront.


Det är helt och hållet Cajsas fel att jag tagit den här bilden. Allt hennes tjat om söta vombats genom åren har smittat av sig, så jag kände mig tvingad att fota den... Ja och den är lite söt också...


Lika som bear :P :D


Det verkar som att både apan och Elis har förstått det här med att man har roligare om man gapar...


Att försöka efterlikna djuren är dock inget som Elis (eller jag) själv hittat på, utan även detta är Lovva och Michelles fel/förtjänst. Så här såg de ut på sin Londonresa:


När vi passerade samma flodhäst kunde vi därför såklart inte låta bli att försöka återskapa deras bild :)


Valar är ganska stora...


Elefanten såg liten ut bredvid.


Den stora entrén, pampig!


Så till museets dragplåster: Dinosaurerna


Det såg ut att vara kort kö in till dinosaurerna, i alla fall för att vara lördag kändes det som.


Vi hade fel, det var kö hela vägen, tjockt med folk och man fick snällt gå i kön i sakta mak...


Minns första gången jag såg Jurassic Park. Det var på sportlovsbio i Hallsberg för många många år sedan... Mardrömmar... Jo tack!


Stegosaurus, en dinosauriefavorit!


Men det var väl inte främst skelett folk köade för att se...


Nej det var T-rexen som både lät och rörde på sig. GRRROOOOOWL!!!


Jag vet att "skämtet" är gammalt, men det är fantastiskt roligt att försöka föreställa sig en T-rex göra vardagssaker, så som att bädda sängen och att torka sig efter att han varit på toa med de där korta armarna... :D
Kommer även att tänka på filmcitatet It's my strong hand :)

Inga kommentarer: