måndag 28 november 2011

Pyssel

Ja som jag redan berättat så fick jag en byggsats när jag fyllde -men ingen ritning. Helt fria händer alltså :)

Det här är vad jag hade att arbeta med:


En papptallrik
Ett ark med vita klistermärken
Ett ark med stjärnklistermärken
Fem gem
Ett rött snöre
Fyra pinnar
En våtservett
Några minipostit
Fyra provpåsklämmor

Ser ni vad det kan tänkas bli?

Jag började i alla fall med att sätta ett fast en av pinnarna med tallriken och på denna pinne satte jag fast ytterligare en pinne. Kan ni gissa redan nu?


Ja jag försöker alltså bygga en kropp här. Så nästa steg blev att knyta fast "benen".


Våtservetten designade jag till en klänning. Nu börjar ni ana va? :)


Det röda snöret på plats som sig bör!


Ett glittrande leende på det hela :)


Det ser väl nästan ut som ljus?! Eller?


Här har vi henne med sitt blonda svallande hår! Årets Lucia! Ja för att inte säga århundradets!! :)


Det är en lite slampig lucia dock för hon kör med kortkort... Lite Bratzinspirerad med sitt gigantiska huvud....

Haha, ja men jag är nöjd :) Hon ingår numera i min julpyntning här hemma även om hon har lite svårt att stå :) Tack Berra och Karina för mitt julpyssel :)

4 kommentarer:

Karina sa...

WOW!! Absolut den snyggaste lucia jag nånsin sett :) Men jag visste ju att du är en jäkel på att pyssla!! Kramizar

Ass sa...

Blev det vad ni trodde att det skulle bli!? :)

Berra sa...

Slälvklart du har klarat uppgiften galant trots din ålder har du barnasinnet kvar. :)

Ass sa...

Skönt att veta att jag inte är vuxen än :)