onsdag 2 november 2011

En helgrapport på B

Helgen bjöd på både blodfontän, brudkalas och bandy. Många b:en blir det! Men låt oss ta det från början:

Började helgen med att åka till mor som skulle vara kattvakt. Som vanligt blev det en hel del sällskapsspel, men för ovanlighetens skull så gick hon vinnande ur striden -om och om igen :S Efter en något förmildrande fruktsallad somnade jag på soffan.

Under frukosten på lördagsmorgonen frågar mamma mig: "Hur mår du idag?"
Jag tyckte det var en omotiverad fråga eftersom det inte skett någon förändring i "min sjukdom" på länge så jag svarade lite vrångt: "Det är väl som vanligt!"
Hon fortsätter: "Jag tänkte på resultatet från igår!" och flinar stort samtidigt som hon pekar på resultaten från fredagen som ligger kvar på köksbordet.
Inte konstigt att jag blivit en dålig vinnare med sådana gener!!! ;)

Efter det åkte jag med Jocke till Hallsberg för lite höglassig div4-innebandy. Måste ju vara stöttande moster/faster och kolla när syskonbarnen idrottar! Både Jocke och Crom skulle nämligen spela.


Lovisa gjorde premiär i seket och Robin instruerar henne i protokollskrivande.


Tidtagningsapparaten har några år på nacken...


Släkten skötte sig och Jocke lyckades till och med göra ett grävskopemål :) Matchen slutade dock inte så trevligt och då tänker jag inte enbart på förlusten. Efter att jag suttit och sagt att jag önskar att jag vågade satsa lika hårt i löpningar som killar gör så kraschade en Pålsbodaback i räcket vid sargen efter just en sån löpning. Skallen öppnades och blodet bokstavligen sprutade :S Jag kommer nog inte våga ändå...

Blev i alla fall att försöka få stopp på blödningen och jag fick ringa efter plingelingtaxin. Tog riktigt lång tid innan de väl kunde komma. "Vi har ingen bil inne" -ska det verkligen vara så? Lite märkligt att i stort sett hela laget drog iväg innan ambulansen kommit. Kvar sitter jag som inte ens känner killen...

Mellanlandade i Pålsboda på hemvägen för att spana in Berra & Karinas senaste stora inköp: Ett hus! :-O Helt oväntat! Det såg i alla fall riktigt bra ut om än lite väl mycket grönt inuti ;) Förra ägarna måste verkligen ha älskat grönt...

Jag och Jocke fick sen fylla på energidepåerna med tacos och chokladpudding hemma hos mamma. MÄTT!!!

Styrde vidare mot Linköping och häng med flickorna. FF, LL och hmm... Vad ska Lina få för bokstavskombination? ;)


Brudigt värre med hårfix, sminkning och nagelmålande. Lisa gav mig en fejksidecut.


Det såg i alla fall nästan ut som en :)


Måste lära mig göra flätor på mig själv... Men man blir ju så trött i armarna :S

Några drinkar senare begav vi oss iväg på en annan fest... En emo/goth/svart/halloweenfest... Frida var ju helt galet felklädd med vit överdel :P


På väg dit insåg jag dock att jag glömt mitt bankkort i parkeringsautomaten tidigare på dagen så för första gången någonsin fick jag ringa och spärra ett kort :( Klantigt och väldigt olikt mig... Som tur var så var det inget handlat på det!

Blev väl ingen direkt lyckad tillställning även om jag fick se den största katt jag sett i hela mitt liv! :-O Någon gigantisk skogskatt. "Hej katten" ;) Klarade sen av att stå ut ca 10 minuter på Harrys innan jag gick hem till Lisa och bäddade ner mig.

När Frida och Lisa fortfarande sov snyggt tog jag en vända i spåret. Mycket bättre resultat än senast vilket var skönt. Men jag behöver nog ändå öka takten lite nu inför comebacken...

"Bakisfilmen" stod The Notebook för. Vet inte varför den berör mig så... Fick verkligen koncentrera mig för att inte sätta mig och storböla... Vacker är den! Den får 9+/10

Mötte sen upp två Forsbergare på stan för en trevlig fika :) Höll på att glömma min nyinköpta mössa på fiket -vad är det med mig? Det är Lisa som ska vara så där flummig och utan koll och inte jag! :P

Avslutade Linköpingsvistelsen i sporthallen där jag fick se Umeå besegra LIBK.


Okej, den här bilden var kanske inte från den matchen utan P04 som spelade i periodpausen. Men om man jämför första perioden med knattematchen så var småpojkarna roligare att se. Var väl egentligen bara en så där 10 minuter under matchen som var bra/kul att se.

Annars då?

Har uppdaterat min iphone till IOS5...


Hoppas jag slipper uppdatera mer nu! Jag vill inte börja om på fabriksinställningar igen även om alla program finns kvar. Det tar ju ett tag att sätta upp allt som det varit tidigare.

Trevligare saker: Mitt liv som lunchmatte går vidare :) Är dock lite rädd att hon inte ska tycka om mig lika mycket när löven försvinner... Men just nu har vi väldigt skoj på luncherna :)


På träningen igår fick vi nya overallerna :) Det är inte mycket som klår en helt ny mjukis... Mmmm.... Mjuuuuuuk... "Råkade" sova middag i den förut några timmar... Mmm...


På tal om att sova...

Inga kommentarer: