torsdag 17 november 2011

Karlssons flyttar in (del 12)

Jag har blivit så brutalt bortskämd idag! Eller idag igen kanske jag borde skriva...

Blev kvar längre än beräknat på jobbet så Mimmi fick gå hem i förväg och fixa maten så jag bara hade att moffa i mig när jag kom hem. Sen drog jag direkt iväg på¨match. Äntligen! Första vinsten! :) Dock med en lite dålig grej...

Jag råkade hamna ivägen när en tjej blev tacklad över sargen så jag fick hennes skalle över käken :S Tog faktiskt inte alls så bra. Som tur är blödde det bara lite från läppen men en fläskläpp blev det. Ja sen fick jag en bula på hakan som börjar bli blå nu. Detta plus att det gör ont att äta och det värker en del. Skallebang -check! Men men, det ska väl läka ihop hoppas jag. Blir bara lite nojig... Här gör man allt man ska: Skippar att spela pga skaderisk. Så åker man på stryk ändå :S Kommer jag läka ihop ordentligt? Eller kommer jag få en knöl föralltid på hakan :S Aja, det visar sig väl!

När jag kom hem fick jag en ordentlig överraskning! Lägenheten var städad igen och på vardagsrumsbordet stod en "tårta" och presenter :D Ja och bredvid satt en galen Mimmi :P Överraskningsfödelsedagskalas!!!


Fin tårta, eller hur?! :)


Hon hade tänkt till gällande presenterna! Ett decilitermått, så att jag har ett till min matlagning och ett till min blivande hunds mat :) Börjar känna mig mer och mer redo för hund...


En disktrasa som kan gå åt nu när jag måste städa själv...

Servetter att ha på tacofredagarna! Hon klagade lite sist när hon fick hushållspapper... Det dög visst inte :P

Sen min nya matlåda :) Den fanns i svart också men hon valde rosa bara för att jävlas :)


Tack så mycket Mimmi!!! :)

Återigen: Det kommer bli tomt och tråkigt utan besök :(

2 kommentarer:

Lilian sa...

Den där tårtan rockar!!! Kan vara den bästa någonsin om du frågar mig :D

Sv: Vi snackar engelska med varandra danskan och jag. Blir så jobbigt för mig att sitta och sleva i mig en massa gröt som jag måste ha i munnen medan jag pratar så att hon ska förstå mig annars. Mohaha! Vad jag är ond ;)

Ass sa...

Jag har ätit mycket sämre tårtor så jag är nöjd :)

Haha, ja och gröt blir ju lite tråkigt att äta i längden ;)