lördag 12 november 2011

Karlssons flyttar in (del 6)

Fredagen startade som vanligt med att praktikanten (numera kallad Jerry) åkte iväg till hunddagiset och jag, en av de tre vännerna (Wilma och Esse är de andra två) i de tre vännerna och Jerry, fick roa mig på jobbet.


Eftersom det var fredag stod sen tacos på menyn! Jerry som motionerar hela dagarna äter mer än en häst! :-O Jag hann äta 4 små chips innan hon moffat i sig hela påsen!!! :-O


Tvättfredag var inte alls någon hit! Man vill ju inte ha måsten en fredag :S Nej det här gör jag inte om: tvättonsdag it is!

I väntan på att tvätten skulle torka tog vi ännu en långpromenad genom stan. Det är faktiskt väldans vackert i Karlstad med allt vatten! Ja inte för att en gammal iphone riktigt kan fånga det... Men nästan ;)


Sen blev det kultfilmsutbildning. Flickebarnet har ju inte sett star wars!!! Dagens ungdom...

Tyvärr gick det inte så bra då hon somnade :S Skulle kanske börjat med 4an... 1an är ju tyvärr den sämsta :(

Kände mig lite som mamma sen när jag stängde av tv:n, tvingade upp henne för att kolla blodsocker och borsta tänderna... Men snäll som jag är tog jag återigen kvällspromenaden!

Nu: Vika tvätt och "bätta rent". Hur kul är det då? Inte kul...

Inga kommentarer: