tisdag 15 november 2011

Karlssons flyttar in (del 9)

Dags för sängen nu men jag vet redan nu hur det kommer att låta i morgon bitti:

Första ljudet kommer från min mobil och det är Loituma - levas polka som spelas. En bra ringsignal faktiskt. Man kan liksom inte bli arg på den melodin... :)

Då hör man *dunk dunk dunk* -Det är svansen som slås mot soffan i glädjeyttring över att det är dags att gå upp.

Så kommer *tass tass tass* -Då går Wilma och hämtar sin kära igelkott.

*Bröööl* låter det om igelkotten när hon greppar den i munnen.

*Tass tass tass* -Nu har hon ställt sig precis på gränsen vid mitt sovrum. Hon vägar nämligen inte helt gå in där. Esse är lite läskig...

*Dunk dunk dunk* - Svansen slår i väggen utanför i hopp om att jag ska ta och gå upp.

Jag tar och reser mig ur sängen *Ynk ynk ynk* hörs från ingången till sovrummet. "Ser hon mig nu" tycks hon tänka.

Går fram och klappar henne *Yl yl yl* och hon åmar sig som en mask i glädje över att vi äntligen ska gå upp :) Springer fortsatt ylandes och åmandes in till Mimmi. "Titta Astrid är uppe, nu ska det bli frukost, kom upp Mimmi!!!"

Man kan bara inte vara på dåligt humör med en sån start på dagen :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hunden påminner mig om Solsidan och när Fredde köper en hund till pojken sin...!