onsdag 9 november 2011

Karlssons flyttar in (del 3)

Livet rullar vidare i Karlstad. Esse börjar bli lite mer tillfreds med besöket men har kallat in extrahjälp av Mini-Esse för att ha full koll på läget! :)


På jobbet fick Wilma träffa kontorets boss: Ammie/Pölsa och det gick bra så länge inte Wilma gick in på hennes rum :) Skönt att det också gick smidigt!


Vi sköter oss matmässigt Bettan! Igår blev det din köttfärsås:


Självklart äter vi sunt! Jag glömde dock ta kort innan vi hade börjat moffa i oss.


Blir massa mer sopor när man bor flera. Mimmi ville dock inte bära ner Esses kattrester i hundbajspåse när vi skulle ut och gå med Wilma. "Det kommer ju se ut som att hunden bajsat inne och vi går ut och kastar det. Vi ser ut som dåliga ägare!" :)


Wilma hävde en öl, stampade på burken och så blev hon inte helt oväntat kissnödig.


Igår tog vi varvet runt lambergstjärn. Men för att komma dit måste man korsa järnvägsspåret!


Det är livsfarligt!!!


Men eftersom vi gillar att leva farligt ala Austin så tog vi och knallade över!


Ingen av bilarna reagerade när vi ropade "Vem är det som bankar på min bro?" :( Men men, det var fint eko i alla fall...


Mimmi blev lite jobbig så jag hängde upp henne på ett träd! Fötterna dinglar fritt!


Vi roade oss även med att gömma äpple!


Dock mindes vi inte var vi gömt alla så kanske någon annan hund blev glad över några kvarglömda äppelbitar...


Kvällens aktivitet blev wii sports resorts och Mimmi fick vara Lisa för en dag. Som vanligt vann jag det mesta ;) Eller det kanske inte var helt sant... Hon kan slåss den där Mimmi! Hon är galen!!! :S


I bowlingen fick jag dock vinna! "Jag blir för nervös när det är så mycket folk som tittar längs med banan!" :D


Diabetesbarn som hon är så gäller det ju att hålla koll på vad man äter. Jag har ju dock dålig koll på vad som gäller...
"Jag får äta hur mycket glass som helst!"
"Jaha, okej!"
Ibland känner jag mig lurad...


Kollade på Erik och Mackan som annordnade en svensexa med"bubbel-fotboll". Hur kul såg inte det ut?!? JAG VILL!!! Det vill jag göra på min möhippa! :D


Nu är det dags att hoppa i badet och ta tag i tvättonsdagen!

Inga kommentarer: