måndag 7 november 2011

Karlssons flyttar in (del 2)

Då var det dags för första vardagen i följetongen Karlssons flyttar in!


När Mimmi var på praktiken på hunddagiset så fick jag ta med mig Wilma till jobbet. Jag packade väskan med viktiga saker: Lunch och Igelkotten


Soffan som stod redo för henne dög inte...


"Nej jag ligger hellre här på golvet vid dig!" :)


Det gick faktiskt riktigt bra att ha med henne på jobbet. Var nervös att hon skulle få för mycket Mimmilängtan och sitta och gny och gnälla och längta. Hon behövde i alla fall inte gå hungrig... Det såg Tobbe inte helt oväntat till :P

Mimmi hade en bra dag på jobbet men valparna med nya sylvassa tänder hade gått loss på hennes händer :S


Idag blev det schnitzel, kroketter med grön- och orangesaker. Mamma hade skickat med redan skalade morötter... De måste verkligen tro att jag inte kan göra något i köket! :-O


Så torrt det såg ut, men vi hade sås också :) Min grillkrydda hade tappat färgen... Den hade visst gått ut i datum... Fick bli en ny!


Det enda som inte går riktigt bra är väl kattbiten. Esse gömmer sig mest hela tiden och har kräkts 2 gånger. Fattar inte varför :S Vi tog i alla fall en lång promenad i hopp om att han skulle våga sig fram och äta och göra ifrån sig.

Ja eller vi skulle även kolla ut gångvägen till hunddagiset så att Mimmi klarar sig själv imorgon. Började med att ta hissen ner.


Det är jättekul att åka hiss!!!


Jag hade skrivit ut en karta åt Mimmi så hon skulle kunna hitta själv.


Jättefin karta som jag har förbättrat lite :)


Vi hittade svamp på vägen, men jag tror inte den är så ätbar...


WOW, titta där!!!


En bubble bobble-drake!!! :)


En sån vill jag också ha på mitt kontor! :)

2 kommentarer:

Lilian sa...

Nu är det så här va att jag inte kommenterar dina inlägg så ofta och anledningen är på grund av att jag följer dig på bloglovin.se och där ifrån kan jag på något snett vänster inte kommentera din blogg men i vilket fall: Jag läser din blogg flitigt och älskar allt du gör. Go girl! You rock! /Lilian

Ass sa...

Åh, vad ska jag ha för ursäkt för att jag inte kommenterar i din blogg? Jag läser den minst lika flitigt och den får mig alltid på humör :) Jag får bli bättre på det helt enkelt, jag är bara lat :P Gillar att det är så mycket bilder och flummiga texter till :)