söndag 6 november 2011

Karlssons flyttar in (del 1)

Idag har mitt hushåll utökats till det dubbla! Vi är numera 2 människor och 2 djur här på Herrhagen :)

Syster hittade hit utan problem (det du Kjell ;) ) och jag tror Mimmi hade med sig halva hemmet hit :P Hur hade de tänkt sig att hon skulle kunna åka tåg? ;) Ja och vi har så mye mat!!! Både syster och mamma hade skickat med pannkakor! Sen fick vi massa köttfärsås också så vi ska nog klara oss ett bra tag även om det blir lite enformigt ;)


Fullt i hallen nu! Ja och så är det färger bland jackorna... Annars är det svart och enbart svart...


Koppel, väst, bajspåsar och annat smått och gott.


Vi måste självklart ut och kasta plast sen när hon är på besök!


En viss katt är kanske inte lika nöjd med hushållets utökning...


En liten del av packningen...


Min hund :)


Matskålsunderlägget passade inte riktigt de stora skålarna :S


Leksaker överallt...


Mediacentralen är uppkopplad! :)


Se så bra hon passar på soffan :) Jag kommer kidnappa henne sen ;)

Under fikat utbrast Bettan: "Ni är så äckligt lika!" Det är ju inte första gången jag och Mikaela fått höra det :) Vi försökte föreviga det på bild... Det gick sådär :P


Vi var i alla fall lika rosa om kinderna :P


Svårt att synka i samma min!


Ni ser, vi är ju inte ens lika! :P


Mikaela började gråta...


Jag försökte sträcka på mig och se seriös ut...


Kolla, händerna är lika också!!


Tillslut bröt även jag ihop :)

Första timmarna har gått bra. Vi har klarat av första promenaden och första pannkakslasset. Ja förutom att Mimmi inte vet hur man äter pannkaka! Man rullar ju ihop den och skär "bilar"! Inte ska man gå loss på pannkakan och totalmassakera den! :P

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Kul bild den med hunden o katten :)

Anna sa...

Du har ju iaf väldigt färgglada skor :)

Ass sa...

Jag får kompensera med det :)