lördag 12 november 2011

Karlssons flyttar in (del 7)

Helg! :) Då har man tid att ge sig ut på utflykt! Men vart ska man ta vägen? Jag hittar ju inte direkt här runtomkring... Kom då på att jag hade fått en karta i somras med en tävling då man skulle hitta massa "sevärdigheter" i och runt Karlstad. Perfekt!


Men vart skulle vi? "35 Fornlämningen" tyckte vi lät intressant så vi tog sikte mot den!


Packade med oss karta, matsäck, hundgodis och bajspåsar i fina väskan och begav oss av.


Wilma klarade återigen av en biltur även om det smackade lite i baksätet.


Vad gör vi? Nu kör vi!


På med runkeeper för att se hur långt vi spatserar!


Nödigt direkt och jag hann inte riktigt med :S Vänta Wilma, vänta!


Man får inte vara känslig för avföring som djurägare direkt...


"Åh vad jag älskar bajs! Åh jag är galen i bajs! Åh vad jag älskar bajs!" Hmm, eller var det majs?


Mimmi verkade nöjd av att slippa vara hundägare för stunden...


Vit hund som sätter sig i lerspåret: Hurra!


Fanns några vandringsleder att traska på.


Lederna var bitvis landgångar:


Något lerigt var det på sina håll men jag kan tänka mig att det är ännu värre stundtals under året.


Trots min usla balans lyckades jag hålla mig på plankorna! Nöjd!


Wilma for lite överallt men det var nog inte brist på balans som gjorde det utan snarare överskottsenergi :)


Gula markeringar på träden längs med stigarna hjälpte oss hitta fram:


Tillslut kom vi fram till vårt mål! Fornlämningen!


Vilken besvikelse! :( Ett gäng med stenar...


"Vi var här!"-bevis


"Vänta! Vad är det jag hör? Är det en mördare? Hjälp!!!"


Nej det var bara en till säl! :) Roligt att de hade samma märkliga gnällylljud när de var glada :)


Alla vägar förbi staketet är bra?! Wilma kröp under och Mimmi klättrade över. Undrar vilken väg Lisa hade tagit den här gången om hon varit med?! ;)


"Kom ner därifrån!"


"Ihhhh så högt!!!"

Vi hade tagit sikte även mot nummer 57 "Höjden" men väl i korsningen vi tänkte svänga vid inser vi att det inte är en stig på kartan... Det är ett staket :( Vi får underkänt i orientering :S


Mysig skogsstig :)


Vi tog en fruktpaus vid en övergiven(?) brygga:


Gott med banan! Tänk dig den med lite kyckling, chili, vispgrädde och jordnötter ;) Mimmi är något skeptisk till flygande Jakob ikväll :P


Wilma spanade ut över sankmarken innan vi begav oss hemåt.

Inga kommentarer: