måndag 4 februari 2008

Tallin -Uncut version (nästan)

Torsdag

Tallin, Tallinn, Talinn -whatever! Same same ;) Begav oss i alla fall i torsdags iväg till Arlanda för att ta flyget till Tallin. Maten vi beställde tog minst en halv evighet på sig att komma in så det blev att kasta i sig burgaren på sportsbaren för att hinna med flyget. Som vanligt däckade jag snabbt och hade väl inget direkt nöje av min fönsterplats. Var nog smart att ta en powernap för vi åkte ju inte till Tallin för att sova! ;) (Nu kommer de elaka människorna troligen pika mig för min powernap på lördagen men men...)

Jag delade rum med Lisa (shit så otippat va!? :) ), en japansinredd lya, nice! Faktiskt riktigt shysst hotell med baren uppe på toppen. Första kvällen blev det lite mingel och sen lite minnen från Marstrand. Den helgen var verkligen toppen! Brukar kika lite på bilderna ibland och bli nostalgisk. Very nice som Borat/Tobbe hade sagt. Men nu dags för nya kära minnen.

Middagens bordsplacering skapades genom att ställa alla killar i ett led och alla tjejer i ett och sen var det bara att hugga tag i den man hamnade brevid. Lisa fick Kaspar till bordet, men han verkade inte gilla läget utan gick och satte sig någon annanstans... Snacka om dissad... :-O Middagen kan vi sammanfatta med tugg tugg tugg tugg på köttet och sen skårl skrål skrål från en inhemsk sångerska på alltför hög volym. De "roade" också med en gubbe på keyboard som väl inte hade riktigt koll på texterna. LaRu tiggde och bad mig att få tyst på dom och såg allmänt plågad ut. Efter middagen upp till skybaren på hotellet och här blir det lite luddigt i mitt minne men efterfest hos Jakobsson kommer jag ihåg! Lisa höll på att få tårna uppätna av Håvard! I säng alltför sent... Inte så otippat kanske...

Fredag

Lite segt att ta sig upp men en hotellfrukost är ju sällan fel. Fanns väl allt man kunde önska och det fanns faktiskt bacon så det räckte till Sammi ;) (De som såg hans baconportion på hotellet när de var i Linköping sist vet vad jag pratar om) Möten och sånt tror jag ingen vill läsa om så jag snabbspolar till kvällen. Beerhouse stod på programmet med tyrolerservitriser till killarnas förtjustning. Hamnade inne i ett hörn men med så trevligt folk bredvid så det gjorde inget :) Ölen flödade och musikunderhållningen lät vi Kronk stå för istället. Åh pappa Haj -papaaaaparararara! :D Maten och underhållningen ljusår bättre än dagen innan.

Nu var det dags för första besöket på Depeche Mode Baaren. En liten liten bar som bara spelar DM-låtar. Tyvärr hade de bara 1 skiva så för oss som var där många många många timmar så blev det nästan tjatigt. Har fortfarande låtarna i huvet... Några drog vidare till "Hollywood" för att svänga sina lurviga/nyrakade men jag blev kvar på DM utan plånbok, mobil eller hotellrumsnyckel. Smart! Irrade runt på stan med Tobbe för att hitta en Taxi vilket tog oss ett bra tag (måste varit en usel guide -som vanligt när vi vandrar). När vi sen väl hittade en taxi så hade han ingen aaaaaaning om var SAS Radisson låg och engelska förstod han inte heller. Satt väl i taxin en kvart innan han via telefon hade fått beskrivning och då börnade han iväg, körde som en vilde men fram kom vi i alla fall.

Kollade på torsk på tallin, tyckte den passade bra :) Förövrigt hittade jag inte Eda på hela resan :( Tänkte sen när det började närma sig morgon att det var dags att hitta till hytten och gick ut till hissen, men vad händer där... Ja jag kan ju bara åka till våning 1 för till alla andra våningar behövde man sin rumsnyckel och den hade jag ju varit smidig nog att lämna med Lisa. Åkte ner dit i alla fall och tänkte att jag skulle ta trappen upp till 10de våningen, men jag hittade ingen trapp :S Fick gå till receptionen och be hotellvakten att följa med mig upp för att släppa in mig... Skapligt pinsamt... Väl "hemma" fick jag höra om Lisas äventyr utan mig som innefattade en taxitur genom McDriven :) Hon hade en cheeseburgare kvar men den lyckades hon sätta i näsan till frukost??? :S

Höll på att glömma: Jag lyckades av oförklariga skäl få med mig Jespers vigselring med mig. (dock var jag övertygad om att det var Mats ring, för det stod ju Marts i den... Dumt att ha felstavat i ringen tyckte jag dock... men det var visst danska för Mars... :S Inte stenkoll där på kvällen...) Helle måste undrat varför jag hade den på frukosten dagen efter.... :S

Lördag

Bakis, ack så bakis... Inte ens en hotellfrukost gjorde mig bra. Satt med en timme på mötet och sen tänkte jag att jag kanske skulle försöka mig på en tur till toan för att sen må bättre. Gick upp på hotellrummet men där blockerade städerskan toaletten så jag la mig i sängen lite och jag kom inte ur den förens det var dags för lunch. Petade i mig lite men fortfarande mycket bakis. Hua, trodde inte jag skulle bli människa igen faktiskt. Klarade dock att vara med på eftermiddagspasset. Dock var jag inte ensam om att vara i risig form, jag tog mig ju i alla fall upp på morgonen, det var inte alla som klarade det... :P

Claes och Jöel kom till mig och Lisa på förfest. Vilket blev en galen tillställning där vårt rum gick från städat till stökkatastrof... På natten blev det fotograferat av norrmännen för de tyckte det var så ofantligt stökigt... :S

Middag på ett medeltidsställe och jag kan väl ärligt talat säga att maten inte föll mig i smaken, blev lite bröddoppande för kattmat låter jag Esse äta istället. :S DM baar igen (utan Lisa, det ni! vi kan vara ifrån varandra) med mycket lekar med Tobbe. Kan nog sammanfatta det med: kuklek (nej, det är inte som det låter), vem?, i brumman och 10 poäng! :D Väl "hemma" blev vi våldsgästade av norrbaggarna och jag trodde inte vi skulle bli av med dom :P Men som tur var hade vi för lite sprit så de gick så det blev lite mer sömn den natten :)

Söndag

Inte mycket action den dagen inte. Frukosten hade jag svårt att få i mig igen, tog med några mackor upp på rummet och sen låg vi och kollade på några klassiker: Dirty Dancing och Karate Kid :) Kvalitet! ;) Hemresa och sånt är inte så upphetsande att skriva om och det är sent så det snabbspolar jag också förbi.

Bilder finns på min pixbox där jag även lagt upp festbilder från senaste festen hos Lisa när jag ändå höll på att ladda upp bilder.

Nu har jag varit vaken alltför sent igen.. Typiskt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en riktigt bra helg. Inte helt fel resor ni får åka på med jobbet!!