lördag 23 februari 2008

Klädinsamling

Måste de hålla på och flytta runt på klädinsamlingarna? Bah, här försökte jag vara duktig och skänka lite kläder men får trasa runt halva stan och leta. Visste att det inte längre fanns en "insamlingsbehållare" vid ryds centrum utan åkte till det nya stället i ryd... Men tji fick jag för där fanns nu inget mer än ett låst källsorteringshus :S Aja, tänkte att det brukar ju finnas vid lite större parkeringar vid affärer så jag tog svängen förbi skägget. Men hade jag tänkte efter lite före så kanske jag kommit på att de troligen inte skänker så mycket kläder där... Höll på att ge upp men när jag var utanför Elgiganten så skymtade jag några glasiglos vid coop och där fanns även en behållare. Wee!! Fast egentligen borde jag inte skänkt kläderna, det var Pers gamla arbetskläder från bolaget... Han skulle bara ha dom hos mig tills nästa gång han hälsade på så skulle han lämna dom... Mer än 1 år senare: Nothing, otippat va? :P I alla fall så tyckte jag att några andra skulle ha bättre användning av dom än att de kom tillbaka till bolaget. Dagens goda gärning fixad och det är bara lunchtid!

Ni kanske undrar hur det gick med motivationen igår?! Jodå, den kom faktiskt och sen höll jag på som en galning fram till halv fem(!). Då kollade jag lite på MacGyver så vid fem slocknade jag nog. Vaknade upp vid åtta (det är ju då man går upp på lördagar, visst Lisa?! ;) ) och nu är jag igång och donar igen. Har varit och köpt lite rengöringsgrejer, kollat lite saker på IKEA och pantat. Många pepsi max-flaskor var det... :$ Nu är min paus slut, bara att köra igen...

Inga kommentarer: