söndag 10 februari 2008

Kim

Ringde mamma förut och då var Kim där (min brorsdotter på 4 år) och när hon hörde att jag var i telefon så utbrast hon: Jag vill prata, jag vill prata! :) Jag blir så glad! :) Hon undrade:
K -Kommer du hem imorgon?
A -Nej inte imorgon.
K -Kommer du hem snart??
A -Ja jag kommer hem nästa helg.
K -Ska du sova hos farmor då?
A -Ja det ska jag.
K -Kan inte du vara rosapantern då så kan jag vara den lilla lilla nallen? (det är en lek hon gillar när vi leker som går ut på att vi låtsas vara gosedjur) (frågan ställs med en sån där förväntan i rösten som bara ett barn kan ha)
A -Jo det kan vi göra
K -Åhhh, då får du komma och hämta mig! (hur nöjd som helst)
A -Ja det ska jag göra
Det brukar väl vara den vuxna som får dra ur barn svar men här är det tvärtom :) Hon är så härlig! Nu blev jag glad och fick lite hemlängtan. Min släkt är så go! :)

Inga kommentarer: