tisdag 12 februari 2008

Less

Åkte iväg till Äggskallebyn idag för match och så surt det blev. Nu är jag uppretad! För det första en bedrövlig match, typ det sämsta jag har sett oss prestera under hela säsongen. Svårt med vardagsmatcher och vi hann inte med någon uppvärmning ute innan (och jag tror inte enbart det berodde på vägval faktiskt ;) ) så det blev en dålig start. Alla var ganska loja, typ bara Griph som var taggad och det är härligt att se! :) Trots att vi är ljusår bättre egentligen så fick vi inget spel och efter matchen var jag inte ens trött. Aja, vinst i alla fall... Åkte på en fläskläpp (försökte ta en bild på den men det såg så konstigt ut så jag vill inte lägga ut den här :S ) vilket gjorde mig lite irriterad, men främst irriterad på att vi aldrig har saker med oss, typ papper och handduk (för att torka vatten på golvet och sånt). Men men, ska väl inte klaga, jag fick ju i alla fall en kaptensbindel efter halva säsongen... :P Lagom till sista matchen kanske vi kan få några frislagsvarianter som vi efterfrågat sen försäsongen...

Fick åter igen ett "jävla fetto" skriket efter mig och det är faktiskt inte alls kul att höra... Men om hårda ord är allt de har att sätta emot och inte kan "rubba oss" på annat sätt får det väl vara okej... :S I sista pausen var jag därav både less och lite störd av min bultande läpp och det fick jag ju höra från tränahåll efteråt... Det räcker visst inte med att lyssna på vad de säger utan man måste kolla på dom också. Vet inte riktigt vad som förväntas av mig i det läget...
Försöker i alla fall att det inte ska gå ut över laget att jag är sur och less utan försöker peppa på som vanligt. Men det kanske märks ändå... Hmm...

På hemvägen såg jag en bil som körde på en katt och sen bara körde vidare... Satan så arg jag blev!!! Hur kan man göra så? Katten sprang in i sidan och efter smällen typ hoppade den rakt upp i luften av smärta och sprang/hoppade ut bort från vägen. Jag stannade och gick ut för att leta efter den men då var den inte kvar. Hoppas den klarade sig och bara blev lite omskakad.

Imorgon är en annan dag...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hatar det, jag hatar det

Ass sa...

Haha :D Ja, så är det :P

Anonym sa...

Jag tycker på allvar att du var som vanligt igår, och peppade oss andra!!

Jenny sa...

Du vet väl att "less is more"?

Ass sa...

I'm more then you ;)

Theo sa...

Ord är bara ord i slutänden även om de sårar just då. Leta upp deras bilar efter matchen och snitta däcken ;)
Åker hiss med dig när som helst. Vi ses i norge :)

Anonym sa...

Du behöver inte lägga så stor vikt vid ögonkontakten vid genomgången. Det var inte SÅ allvarligt menat.

Och gällande peppningen...du skötte dig alldeles utmärkt. Det var inte ditt fel att folk inte var till 100% peppade.

Ass sa...

Skönt att höra :)