lördag 16 februari 2008

Full fart

Vaknade upp vid halv fem inatt, yrvaken insåg jag: Jaha, nu har jag sovit i soffan igen... :$ Masade mig till sängen och däckade direkt igen. Fick ett "klockan är åtta"-sms av Lisa som då bara hade 10 mil kvar till Söll (tror det stavas så i alla fall). Pallrade mig då upp och plockade iordning Esses saker och begav mig sen till Hjortkvarn, dock med en mellanlandning i Tornby för att bunkra upp med kattmat och kattsand. -Dags att lämna Esse hos mamma med andra ord. Väl där passade jag på att städa bilen invändigt. Tyckte att det var bäst att passa på innan det blir utlandet för mig plus att Timmy ska in på service på måndag och det kan vara trevligt att ha en något finare bil då. Utvändigt får jag ta tag i imorgon.

Sen kom Kim på besök, hon hade visst tjatat hela veckan om att jag skulle komma hem :) Vi spelade lite spel, la pussel, kollade på film och framförallt så lekte vi kurragömma med gosedjuren. Varannan gång gömde jag gosedjuren på lite "lagom tydliga" ställen och varannan gång var det hennes tur att gömma sig och då gömde hon sig under sängen... varje gång... :)

Tog en tur ut till Magnus för att kolla på Luleå-Färjestad. Mängder med utvisningar men vinst med 2-5, trevligt! Men jag hade gärna sett att det stannat vid 2-4 för det var vad jag hade tippat ;) Linus var hemma och hade en kompis på besök och vi körde lite wii, dock tror jag att jag klarar mig utan träningsvärk denna gången :P Måste nog köpa ett eget snart... det är ju bra så roligt :)

Melodifestivaldags då... Åkte till Bettan och höll henne sällskap. Vi var väl måttligt imponerade av låtarna men med tanke på utbudet får jag nog ändå säga att jag är nöjd med röstningen idag. Träffade systrarna M en sväng också, lite lugnare idag än på denna bild från ett av våra pyjamaspartyn ;)
Ett sista stopp hos mamma för att fylla magen med fruktsallad (ja jag är bortskämd :P ) innan hemfärd. Kändes lite jobbigt att lämna Esse... Kanske fånigt... Men det är tomt här hemma nu... :S

Inga kommentarer: