torsdag 15 oktober 2009

Vinter

Jag börjar upparbeta ett hat mot vintern -speciellt i Larvik. Idag var det kallaste morgonen för den här vintersäsongen (än så länge då). Skrapa ruta (som man fått göra ett tag nu), iskalla fingrar -Sen kommer tankarna på det som komma skall: Ut och skotta fram bilen om morgonen... Jag vill inte!!!

På sommaren är det ju bara härligt att svänga ner mot havet och få solen värmande i ansiktet. Nu skiner den på den nyskarapade rutan vilket gör att man inte kan se någonting :S Inte är solen särskilt värmande heller...

Så till dagens stora fråga: Det finns ju värme inbyggt i stolarna -varför inte i ratten?!? Då skulle man slippa ha isfingrar hela vägen till jobbet... Rattmuff i all ära, men har inte utvecklingen kommit längre än så nu?!

(Eller har det kanske skett något sen -03?)

6 kommentarer:

Emil sa...

Kupevärmare!? :)

Ass sa...

Ja just... En sån har jag ju... Kanske jag skulle lära mig hur den funkar... :$ Men jag gillar ändå min idé med rattvärme :)

Tobbe Ö sa...

Det finns faktiskt bilar där man kan välja till rattvärme som extrautrustning.

Ass sa...

En sån ska jag ha när jag blir stor...

Cajsa sa...

Välkommen till Qatar. 34 grader på dagen, 27 på natten...

Ass sa...

Vi kör som sist: Du säger till när jag ska åka så kommer jag :)