söndag 4 oktober 2009

Kenny begins


IMDB-betyg: 6,2/10

Tipsare: Cajsa -för länge sen, jag har bara inte tagit mig tid att se den

Handling: Kenny är en misslyckad elev på galaxhjälteakademin. Om han inte klarar sista testet måste han bli frisör istället -något som han fasar för. Efter en tur genom det svarta hålet kraschlandar -nej förlåt -landar han hårt- på jorden. Sen blir det massa "action" med bland annat jagande efter kraftkristall ihop med två ungdomar.

Dragplåster: Johan Rehborg, Björn Gustafsson

Jag tycker: Jag hade nog lite för höga förväntningar eftersom jag gillade serien när jag var mindre. Rätt kass handling... Men den är ändå rolig i dialogen och karaktärerna. Jag skrattar ju, men det är ingen bra film ändå... Svårplacerad på betygskalan.

Ass-betyg: 5,9/10

Inga kommentarer: