torsdag 29 oktober 2009

Låt bli tv:n!

Legat och sovit hos mamma hela dan -blivit bortskämd (såklart) men det finns en sak hon inte kan unna mig -att ha tv:n på när jag sover.

Det är ju så skönt att somna till tv:n och ha bruset på i bakgrunden, vakna till, kolla lite, somna om... Men nejdå, då kommer hon in och stänger av! Förstår inte varför riktigt, för jag har inte på en volym som hon hör (hon börjar bli döv :S ) och detta med att slå på och av tv:n hela tiden sliter mer på den än att bara låta den stå på... Hennes argument är ju att det är "synd om" tv:n att stå på, det sliter på den...

I alla fall: Då vaknar ju jag... Säger: Men jag kollar ju! Eller lyssnar i alla fall... Aja, inte helt sant då, men nästan, jag vill i alla fall ha den på...

Så sätter jag på tv:n igen... Somnar efter ett tag... och så där fortsätter det...

Kan hon inte bara låta tv:n vara så jag får sova i fred?!? Tacka vet jag hos Lisa, där kunde man vakna upp vid 2 så stod tv:n på och man kunde kolla på Knight Rider :D

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Hahaha, japp jag vårdar min TV ömt kan man ju tycka då :)