fredag 2 oktober 2009

Dreamcatcher

Title: Dreamcatcher

IMDB-betyg: 5,3/10

Tipsare: Minns inte vem/varför, men den låg på datorn så jag tänkte att jag borde se den...

Handling: 4 pojkar svetsas samman när de som små räddar en utvecklingsstörd pojke från att tvingas äta bajs. De får övernaturliga krafter via denna gosse och kan bland annat läsa tankar. De träffas varje år i en stuga ute i skogen men vid en återträff kommer även utomjordingar på besök. Utomjordingar som vill förgöra världen dessutom. Hur ska de stoppas?

Dragplåster: Morgan Freeman, Damian Lewis, Stephen King (indirekt)

Jag tycker: Början var verkligen inte min grej. Slemmiga utomjordingar som liknar ormar. Jag toksågade filmen! Men... Sen försvann utomjordingarna ett tag och det blev lite mer tanke i filmen och inte bara vassa tänder och slajm. Allt vävdes ihop... Den steg... Tills utomjordingarna kom tillbaka då... Förstår inte alls vad titeln hade med handlingen att göra... Nej, se inte denna!

Ass-betyg: 3,8/10

Inga kommentarer: