lördag 3 oktober 2009

Jay and Silent Bob strikes back


IMDB-betyg: 6,8/10

Tipsare: Jag själv -har sett den förut men blev sugen på att se den igen.

Handling: Jay och Silent Bob får reda på att seriekaraktärerna som de själva ligger till grund för ska vara med i en film. På Internet läser de en massa åsikter om detta som inte innehåller de snällaste orden om Jay och Silent Bobs karaktärer -vilket de tar personligt. De bestämmer sig då för att åka till Hollywood och stoppa filmen.

Dragplåster: Kevin Smith, Jason Mewes, Ben Affleck, Matt Damon, Will Farell

Jag tycker: Ironi, satir, parodi -Inte bara av andra filmer, karaktärer och kändisar utan även av sina egna filmer och personligheter. Jag gillar verkligen sånt här :D Det är dock inte själva handlingen som får mig att se en sån här film utan det är alla små hån, parodier och liknande längs vägen. Nu blev jag dock sugen på att se Clerks, Mallrats och Chasing Amy...

Ass-betyg: 8,4/10

Inga kommentarer: