lördag 3 oktober 2009

Lost in translation


IMDB-betyg: 7,9/10

Tipsare: Tobbe -Seg men mysig skulle den vara

Handling: I Tokyo träffar den vedmodiga amerikanska skådespelaren den relativt nygifta amerikanskan som reser ihop med sin man som är ju jobbuppdrag. Deras jetlag håller dem vakna om nätterna och när hennes man reser bort börjar de träffas i hotellbaren. Hon söker efter meningen med sitt liv och han är mest bara nerstämd. De trivs i alla fall ihop och utvecklar en slags relation.

Dragplåster: Scarlett Johansson, Bill Murray

Jag tycker: Som Tobbe sa så var den lite seg -jag somnade faktiskt till en gång till och med... Mysig -ja lite kanske. Det fanns ingen riktig mening med denna film... Eller så var den för djup -jag är ju djup som ett askfat (har jag hört...) så det kanske var för djupt för mig att förstå... Inget ordentligt slut heller...

Ass-betyg: 2,9/10

Inga kommentarer: