söndag 4 oktober 2009

Juno

Title: Juno

IMDB-betyg: 7,9/10

Tipsare: Michelle kommer in som sen söndagstipsare

Handling: En 16-årig lite "udda" tjej blir med barn när hon har sex för första gången. Hon klarar inte av att genomgå abort utan väljer att adoptera bort barnet till ett par som verkar vara perfekt. Sen får man följa graviditeten och om hon kommer genomföra adoptionen och hur relationen med "pappan" blir*2.

Dragplåster: Ellen Page, Jennifer Garner

Jag tycker: Inte alls det jag väntade mig från Michelle :P Positivt överraskad! Riktigt bra/fin film. Inte för djup och rätt... hmm... ärlig... och ganska sann tror jag...

Ass-betyg: 8,0/10

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar den! tårarna sprutar varje gång =P haha=D / Söndagstipsaren ;)

Ass sa...

Va?!? Skulle jag ha grinat? Närdå? Glädjetårar?