onsdag 7 oktober 2009

Arbetet fortskrider

Spännande att komma hem från jobbet och se vad som hänt här hemma... Först försökte jag hälsa på snickaren -men han förstår verkligen ingenting :S

Häromdagen presenterade jag mig och försökte säga att det var synd om honom som fick jobba ute i regnet. Noll respons... Tillslut fick han ur sig: Inte prata...
Idag försökte jag dock igen:
"Hej, hur går det?" (Tänkte att han måste ju förstå en sån enkel fras)
Han flinade lite smått och halvt nervöst men svarade inte... Så jag gav upp och istället gick jag balansgång upp på det smala trästativ som ska bli min trapp, fortsatte upp till några lösa plankor och lyckades därefter ta mig in.

Inne hade det hänt grejer! Jag hade fått vägg inne i sovrummet! :) Men... Det är liksom i helt annan färg än resten av husets väggar... :S

Det blir som en halv fondvägg eller något...

Först tänkte jag att det kanske är tänkt att den ska målas, men han har redan satt fast alla sladdar och sånt -så den idéen har jag lagt ner... Men... Så här kan jag ju inte ha det :S

Har ni sett mitt nya plastöverkast föresten?! Läckert va? :P

2 kommentarer:

Emil sa...

Hahaha, ja inte lätta människor i den yrkeskategorin.. :D

Ass sa...

Onekligen inte... :P