lördag 15 augusti 2009

Släktbesök igen

Dag: 28
Antal mil: 391
Plats: Västerås

Besök hos släkt = Mat, mat och mera mat... Inte var jag hungrig när jag åkte hem i alla fall :)

Först ett stopp hos morbror Alf + Monica för lunch med äppelkakeefterrätt -Mums! Satt och pratade och drog dråpliga historier. Monica är nog en av världens mest klantiga personer :D Seriöst, hon lyckas med allt :D Sådana här historier som att man gått ut från toaletten med kjolen instoppad i trosorna -det har har hon lyckats med (bland annat)...

Det blir lite virrigt när man sätter ihop mamma och Monica... Men det är mycket trevligt och man får i alla fall skratta mycket :)

Helena (min kusin) trillade in och för er som inte vet är hon.... hmm... lite speciell -skulle nog en mamma säga :) Hon häver ur sig vad som helst och har inte riktigt koll på vad som är okej att säga och göra... Men man vänjer sig! :) Det första hon sa när hon kom var: Vad är det här för gammal kärring (till mamma) och mig daskade hon hårt på rumpan flera gånger :) Hon är i alla fall underhållande :) Men kan förstå att det blir påfrestande i längden...

Lite senare tog vi en promenad till andra kusin vitamin + familj för kvällsmat och fika med hemlagad glass. Så kul att se Anna igen! Måste åka upp snart igen så jag får lite mer tid med henne -vi träffades ganska ofta som små på sommarloven och skrev massa massa brev till varandra. Känns tråkigt att vi inte har så mycket kontakt längre -även om det har blivit bättre på slutet.

Fint radhus+karl+två mysiga barn har hon skaffat sig. Då kände jag igen: Måste ha hus! :) Ja och det andra vore också trevligt... Har min biologiska klocka börjat ticka? :-O

Inga kommentarer: