onsdag 5 augusti 2009

Lampbyte

Dag: 19
Antal mil: 229
Plats: Linköping

Skulle ta en snabb sväng förbi verkstan och byta lampa på bilen (hade visst några som man inte "fick" byta själv). Tänkte väl att det kunde ta en 20 minuter eller något sånt -men nejdå... 1 timme och 40 minuter...

Först så satte jag mig i vad jag förstod det som var kö -men de gick inte efter något kösystem utan det var -den som är påstridigast får hjälpen. Jaha!!! Så då gick jag och satte mig vid skrivbordet så kunde de inte ignorera mig längre...

Då började problemen -för jag har ju norsk bil... Då funkade det inte att skapa en arbetsorder på det norska registreringsnumret... "Jag vill ju bara byta lampa!!!" kände jag... Men traskade ut för att hämta chassinummer istället...

Då hängde sig datorn så han fick starta om den och göra om allt...

Sen hade jag visst några specialspeciallampor -nightvision bla bla bla... Då visste de inte om jag ville ha nya sådana eller vanliga så då blev det en tur ut till mig för att fråga om det...

Sen väntade jag och väntade... och väntade...

Seriöst... Ska det ta sån tid?!? :S "Det är bara att komma ner, inga problem, det gör vi på tjugo minuter" var väl inte riktigt sant i alla fall...

2 kommentarer:

Rhöös sa...

Det är bara problem med att äga en bil. Att äga över huvud taget... lika svårt att få en cykel lagad faktiskt.

Man borde gå vart man än ska. Typiskt att knäna också är dåliga...

Jag är gammal... =(

Ass sa...

Haha -men du är inte bitter :D