tisdag 18 augusti 2009

IBF vs LIB

Första träningen med Larvik för säsongen avklarad! Kom att tänka på saker som skiljer mellan att träna med tjejerna i IBF jämfört med killarna här.

Visst, killarna är snabbare, starkare (inte alla dock ;) ), skjuter hårdare och vissa är mer tekniska MEN den stora skillnaden blir spelsinnet och taktiken. Kanske lite otippat... Men det här är ju ett gäng där de flesta aldrig spelat "på riktigt" eller vad man ska säga. De spelar på skoj bara och har ingen aning (nu överdriver jag) om zon, man-man, centersäkring, dubblering, uppställning vid frislag...

Det blir faktiskt lite frustrerande ibland. Det är säkert frustrerande för dom ibland att ha med en tjej som är långsammare, skjuter illa och inte är så teknisk... Men det är nog så frustrerande att spela när folk inte vet var de ska vara! Nu gäller inte det här för alla då... Men ändå... Blir inte direkt LSIF-spel utan bara pang på och skott... Full fokusering på målet och inte något att spela runt :S

Men men... Det är väl fördelar med båda antar jag... Men jag skulle onekligen önska några taktikövningar och lite spelsystem här... Men så vågar jag inte ta upp det själv -för vad vet den långsamma tjejen utan teknik om det liksom... :S

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Jag blir förbannad när jag läser det här inlägget!!!

fan vad det är irriterande att spela med folk (läs killar för det är det som oftast) som inte kan spela innebandy men verkligen tror att de kan spela!!!!