torsdag 25 juli 2013

Planlös semesterdag

Hade egentligen som plan att åka till Tärnsjö och Västerås och hälsa på släkt men det var inte så många som hade tid att ses så jag sköt upp de besöken. Vad skulle jag nu göra istället?

Började med att städa inne i bilen. Så där lagom roligt :S Men nödvändigt efter midsommar och bråvalla...

Sen släppte jag ut Esse på grönbete. Han blir alltid lycklig av att få springa ut och dra runt hörnet och käka gräs :)


Han drar faktiskt inte iväg långt utan håller sig runt huset och äter.

La mig och stekte fläsk några timmar innan det var dags för mat och kvartsfinal i dam-em i fotboll. Magnus och Maria kom och gjorde mig och mor sällskap. Vi pyntade med sverigeunderlägg och gröna servetter (för att matcha gräset på fotbollsplanen) och det visade sig vara en riktigt succédukning! Vinst med 4-0 och semifinal nästa.


Kaffe på maten hör till vanligheten i Hjortkvarn. Denna gången åkte vi ut till Boo Café där Mikaela, Mimmi, Johanna och Alma jobbar. Mimmi och Johanna blev lika normala på bilderna som alltid...



Jag lyckades vinna på lotteriet men hittade inget att handla bland hantverken för mitt presentkort som jag vann. Får väl åka dit och fika igen istället för pengarna :)


Tog en snabbtitt i hembygdsföreningens museum. Istället för att bara ha sakerna framme på hyllor har de byggt upp hur det kan ha sett ut förr. Nedan ser ni en del av affären:


Ett gammalt kök:


Kul grej ändå att ha det uppställt så istället för att bara ha saker stå i rader.

Efter detta blev det en tur ut till Gamby för att sitta och ha det gött på altanen. Som sagt: Gött!


Jag och Maria tog ett dopp i poolen och hade det fasligt bra där vi plaskade runt på våra madrasser :)


Magnus och Maria hade köpt morgonrockar med fasligt hög knytning. Magnus såg ju inte klok ut med snörningen i armhålorna :D


Avslutade sen dagen med att besöka hagvägen där det var föräldrafritt. Ja och som den ansvarsfulla moster jag är så kände jag ju att jag behövde kolla till ungdomarna så de inte gjorde något dumt ;) (Läs: Jag ville se om de gjorde något kul jag kunde vara med på :) ) Det blev en omgång plump och vi hade faktiskt roligare än vad det ser ut som... :P


Gjorde fasligt mycket för att inte ha haft en enda plan när dagen började :) Vem behöver planera?! Det löser sig! Visst Palle?! :P

Inga kommentarer: