tisdag 30 juli 2013

I de mörka värmländska skogarna

Min plan var egentligen att spendera helgen cyklandes mellan Breven och Hasselbacken och bland annat stanna vid 69ans öltorn och ha det gött. Det var rätt jobbigt att se den här bilden på de som faktiskt spenderade helgen på detta sätt. Jag vet ju hur jäkla kul de hade och skulle ha...


Men nu hade jag ju som tur var en annan trevlig plan: Bege mig norrut på road 240 mot de mörka värmländska skogarna :)


Det är onekligen vacker miljö man åker igenom. Resans mål var Hagfors för att hälsa på Kirku som i sin tur var och hälsade på sin pappa däruppe. Fiske på Värmullen var aktiviteten för dagen.


På tal om vackra miljöer...


Okej, kanske inte riktigt lika vackert just här över bruket... Men jag gillar speglingen.


Fiskarna var till en början sega och vi hade inte många hugg, mer än att jag blev av med hela bakdelen på mitt drag :-O


Fick inga stora fiskar under dagen men här stoltserar Elis med dagens första i alla fall.


Tur med vädret hade vi i alla fall. Dessutom runt 24 grader i vattnet i hela sjön.


Motljusbilder -ett måste på sjön!


Kirkus pappa var inte med ut på sjön, men han såg inte ut att lida där han satt och göttade sig i solen vid strandkanten :)


Det gäller att ha tungan rätt i mun när man fiskar...


Var ute bra många timmar och till slut började solen tröttna.


Passade på att fota från land när vi hade pissepaus.


Det blev en del packning på 3 personer...


När solen sjönk kom dimman fram lite smått.


Jag intog en skönt avslappnad fiskeställning och väntade på hugg med mitt drag släpandes efter båten. Sekunden efter jag tog den här bilden fick jag hugg och höll på att tappa mobilen :-O Man ska inte slappna av för mycket :)


En liten hungrig gädda även till mig. Vi fick 2 fiskar var under dagen så det blev rättvist och bra.


Nämnde jag att omgivningarna var vackra?



Vår plan var att grilla efter fisket och det gjorde vi faktiskt. Det var bara det att klockan hann bli fasligt mycket. Halv ett på natten åt vi middag, lagom :)

På väg hem dagen efter spontanbesökte vi ett gäng loppisar och "fyndade" bland annat en ny partyportfölj :) Denna gång med riktig kod! Undrar vem det är som har koden...


Blev en tvärnit när vi passerade Västra Örten. Det var så fint att fotobegäret blev för stort.


Synd att man inte kan fånga helt på bild hur vackert det var/är :S


Svensk idyll när den är som bäst där nere till höger i bild.

2 kommentarer:

Maritta H sa...

Om hu jeda mig, såna fantastiska bilder av naturen. Kortet som det är så mycket blått på skulle man vilja ha som en tavla, så vackert :)

Ass sa...

Du kan få filen så kan du framkalla den och rama in den :)