torsdag 25 juli 2013

Bondespelskväll

Nu har jag fått glada nyheter som kanske gör att jag jag inte känner att jag behöver ha en egen hund lika fort: Tobbe och Marie har skaffat hund (en whippet) :) Nu kommer jag ha en på kontoret igen :)

Efter att ha varit och kikat på valpen stannade de för att hälsa på hemma hos mor. Hon underhöll, som synes på bilden, och bjöd dessutom på alltför mycket fika, precis som vanligt :)


Nya bondespelet kom fram och förutom att mamma verkade spela någon form av bluffstopp (eller var heter det där kortspelet där man får tappa kort under bordet så länge ingen medspelare ser?) och hävde ner sina pengar på golvet så gick det bra :)


Hon roffade dock åt sig segern så hon var ingen vidare trevlig värd... ;) Som tröst tryckte hon i oss glass innan hon lät dom åka mot Karlstad igen och mig lägga mig på soffan och jäsa.

Inga kommentarer: