måndag 15 juli 2013

Bråvalla - Topptorsdag

Okej, jag gillar ju inte torsdagar, men ibland kan de faktiskt vara mindre dåliga... Ja och faktiskt får jag erkänna att torsdagen på Bråvalla till och med var bra! Med andra ord en sån där topptorsdag som alla andra pratar om :)

Jag väckte alla och berättade att det var frukost och snart var partyt igång :)


Jessica råkade ut för en cidershooter men istället för att dricka i panik blev det silvertejp :) Allt går att laga med silvertejp!


Man kan fundera lite över Lukas skoval för festivalen...


Började festivalen med att lyssna en kort sväng på Eldkvarn. Hade dock inte tid att stanna länge för vi hade en viktigare spelning att gå på: The happy hippo family! :)


Hade aldrig sett dom live tidigare men hade hört att de skulle vara bra och nog levererade dom :) Bra fart, skönt sommargung och kul med millencolinjacka på sångaren :) Perfekt start på festivalen!

Ser ni oss i publiken? Christian ganska långt till vänster i bild och jag strax bakom.


Sen blev det att bege sig tillbaka till tälten en sväng och värma upp inför dagens personliga höjdpunkt. Ja inte bara dagens utan hela festivalens höjdpunkt: In flames


Vi fick besök som utmanade oss i trattning. Tobbe visade vem som var campingens trattkung och drog 6 öl på raken i tratten! :-O Jag är tveksam om jag ens skulle klara en...


Hade planerat att se Gardell men han regnade bort :S Skönt med partytält då i alla fall :)


Regn leder till lera, och det här skulle bara visa sig vara början... Är i alla fall nöjd att jag gjorde ett bättre skoval än Lukas :P


På plats i min tjusiga t-shirt :) Jag stod så här:


Stod hyfsat långt fram och det var riktigt bra drag :) Lite väl bra drag ett litet tag när jag hamnade mitt emellan två moshpits :S Hade ingenstans att ta vägen så jag stod fint kvar och hoppades att ingen skulle hoppa på mig...


Bra spelning! Om man ska klaga så var den för kort :P Nej men, den hade gärna fått vara lite senare på dagen och så hade jag allt velat ha med Only for the weak...


Tillbaka till tälten en sväng där Emelie antog utmaningen att försöka klå Michelles och Elis rekord i pillirompisätning :) Tror dock inte att hon lyckades.


Sen var det dags för nästa höjdpunkt, Rammstein. Att jag håller In Flames högre är ju för att jag kan låtarna bättre men nog bjöd Rammstein på show! :D


Fick inga vettiga bilder på det, men vad ska man säga. Sångaren kliver in på scenen i en rosa pälsliknande jacka, nyblonderad och brunsminkad... Tjusigt?!? Nja, men underhållande :)

Underhållningsmässigt hade jag nog tagit bort det penisrelaterade. Jag förstår inte helt det roliga med att låtsas sätta på något bakifrån eller att spruta ut skum/sperma ur en gigantfejkpenis...

Men annars var det bra! Hårt, tyskt och eld! :)

Inga kommentarer: