lördag 20 juli 2013

En dag som skutbergscampare

På lördagen blev det en heldag på Skutberget ihop med Kjell, Susanne och Kim. Elis var med en sväng också innan fiskeabstinensen blev för stor :P

Startade dagen med glass och ett nyinköpt spel: Smurfyatzy!


Plockade upp spelet och insåg att man var tvungen att bygga ihop tärningarna själv :S


Det klarade vi dock av utan några större problem. Nu var vi redo att spela!


Tydligen så var det ett skitspel... Ja och jag fick dessutom påtryckningar om att jag bara lägger upp resultat efteråt när jag har vunnit... Tycker väl egentligen det räcker att säga att det är ett skitspel om jag inte vinner... Men okej :P Här har ni det: Utklassningsresultatet :S


Vad skulle vi göra nu? Vi lät tärningen bestämma:
Smurfen: Kolla på agilitytävlingarna som gick på området
Gammelsmurfen: Fiska
Smurfan: Bada
Lillsmurfen: Åka till Bergvik och handla
Azrael: Fika
Gargamel: Sova


Det blev att kolla på hundtävlingarna en sväng. Nu kan jag ju inte så mycket om agility och hundtävlingar men det kändes sjukt stort!


Runt alla tävlingsbanor stod det tält som skapade skugga för hundarna och deras ägare/förare.


Antingen så var det fasligt svårt eller så såg vi dåliga grupper för större delen av de tävlande blev diskade.


För mig som så hemskt gärna vill ha hund är det en dum idé att gå på sånt här... Begäret blir ju inte direkt mindre... :S

Vi hann göra fler saker från tärningen: Fika :) Det hör ju till att göra som campare!


Nästa tärningssida som skulle betas av var badet. Jag och Kim ville dock förtjäna badet först och var tvungna att klara minst 10 träffar ihop i rad. Det tog tid... Men tillslut slog vi till med 12 och fick gå och bada :)


Jag och min bleka kropp stod så här:


Jag är inte riktigt så blek som det ser ut... Men det var precis så kallt som det ser ut :S


Kim var sist i så hon fick ta disken :P

Höll på att bli en riktig fadäs av badet. Helt plötsligt såg jag nämligen ingenting på ena ögat :S Linsen var borta!? Asch då! Men efter ivrigt blinkande visade det sig att den bara hade åkt galet en sväng och jag kunde åter se igen.

Lämnade Skutberget en sväng och åkte till Bergvik för att käka lite och shoppa. Kim satt så här:


På hemvägen passade vi på att spana in granncampingen: Bommstadbaden. Fin långgrund sandstrand men själva campingen är bland träd så den är rätt skuggig. Troligvis rätt mycket mygg på ikvällen också... Nja, jag hade nog valt Skutberget om jag skulle campa i området.


Kim hade köpt ett armband som visade sig vara fasligt effektivt om man ville få tyst på henne ;)


Jag kunde ju inte åka hem innan jag fått mat! Kjell styrde med det och friterade pommes.


Till det, dagens höjdpunkt: Grillat hjortkött! :D


Så sjukt gott! Mätt, glad och nöjd med dagen lämnade jag Kim och co i sin nyinköpta tröjklänning.


Trevligt med besök och ett extra tack till solen som också var med hela dagen.

Inga kommentarer: