måndag 29 juli 2013

Konst i Deje

Elis och jag var på besök hos Elis mamma när vi fick för oss att ta en tur till Deje och kika lite. Kollade bland annat in på ett ekologiskt café som även hade utställning/försäljning av konst. Inte helt förvånande blev dessa munblåsta glassvampar mina favoriter :) Kostade bara 1500 kr... Men visst skulle de passa bra hos mig?


Elis ser fundersam ut. Känner jag inte igen den där nakna mannen som är avmålad på soffan? Jodå, det var hans farbror. Konstnären var nämligen farbroderns sambo :)


Hon hade även bland annat gjort dessa tavlor. Gillar verkligen den till höger. Den ger mig en på andra sidan skogen-känsla :)


Glömde kolla priset på den, men den var nog inte heller gratis... Aja, den får hänga med svamparna in på önskelistan :)

Elis tog en schysst bild ute hos sin mamma förövrigt på huset där hon bor.

Inga kommentarer: