tisdag 16 juli 2013

Bråvalla - Kirfredag

Fredagen startade relativt lugn. Jag, Elis och Jesper tog en tur inne på området och kikade lite. Jag var oerhört glad att jag kom förberedd och hade tagit ut pengar så jag slapp stå i den här bankomatkön...


Vädret var trevligare och vi satt och njöt i solen.


Såg bland annat några freestyle motorcross-förare utföra konster i luften.


Så var det dags att komma igång igen. Elis shotade sambuca, men att tända eld på den i plastglas kanske inte var den bästa idén han har haft...


För att underhålla oss körde vi en variant av kapsning. Man satt med händerna som en skål framför sig så skulle kastaren försöka pricka händerna med sin kapsyl. Självklart med dryckesstraff om man inte träffade eller råkade ut för en träff.


Efter det kände vi oss redo för mer musik. Lyssnade lite smått på Bullet for my valentine men jag var inte direkt imponerad. Gick istället till de andra som lyssnade på Skitarg. Det började med att sångaren tackade alla som var där och lyssnade på dom istället för på några andra genom att visa sin pung... Tack för det?!? :S Jag lyssnade inte så mycket mer på dom gaphalsarna sen... De andra berättade sen att han visat pungen fyra gånger under spelningen. Varför?!?


Gick och lyssnade på Magnus Betner, denna bittra människa :) Jag gillar bittra människor :D Han är fasligt rolig :)

Nu var det dags att öka takten och även att introducera några rookies i hur man har kirfest :)


De skötte sig bra :)


Va?! Fanns det bara fyra?!


Jag tog en liten avstickare för att lyssna på Johnossi en sväng. Tänkte att jag inte behövde se hela eftersom de ändå skulle komma till Putte i parken veckan efter. Tur att jag i alla fall gick en sväng för när Putte väl drog igång låg jag däckad av basilusker :S

Lukas hade fastnat med sina tofflor ett antal gånger i leran och hade fått försöka laga ihop dom...


Sen kom frågan: Är det dags? Det var det!


Kalle Anka-festen var ett faktum! Tydligen så hade andra hört talas om detta fenomen och kom springandes: Jag vill vara med!!! :)

I partytältets dunkla sken fanns gossarna jag hängde mest med i helgen. Pojkarna på flankerna visste jag ju var roliga, men Tobbe visade sig också vara en riktigt skön människa han också :)


Så var det dags för fredagens höjdpunkt (trodde jag): Green day


Nog var det bra, men spelningen var lite väl lång... Coolast var dock när de drog upp en kille ur publiken som fick vara med och sjunga och spela i en låt. Han var grymt duktig och fick med sig gitarren hem, signerad så klart! :D Fatta vad häftigt att få vara med om! Få gå upp med sina idoler och bara köra!

Sen var det dags för nattamat! Mmmm, munk med mjukglass på, DET var kvällens höjdpunkt! :P


Blev riktigt bra drag på folket denna dag. Bra det när det inte var fullt så många bra band att se.

Inga kommentarer: