fredag 12 juli 2013

En helt vanlig midsommardagseftermiddag

Elis lämnade sin kamera när han gick på toaletten. När han kom tillbaka hade kameran fyllts med bilder på allt möjligt. De flesta var dock fasligt suddiga... men några klarade rensningen :)


Haha :D


Sen var det ett gäng sådana här... Såg ut som Austin Powers hade fotat :) Look I'm not even shooting you!


Traskade bort till stången för att få en bättre titt än dagen innan. Lite färre folk att trängas med också...


Stod länge och beundrade kransarna och bedömde vilken som skulle vinna omrösningen i år.


Alltför länge tyckte Kir-Lovva som inte ville stå still. Hon ville mest bara vara med på kort och fotade hejvilt med Elis kamera :)


Oj oj oj, kommer hon tappa kameran? Kommer den att hålla?!


Vi stod så här i rostugnen:


Jag och Magda försökte upprepa Jocke och Robins bejublade framträdande från förra året. Hur det gick? Ja, det skrattades i alla fall lika mycket som året innan, men det var nog inte så mycket publiken som artisterna som skrattade i år...


Rostugnen fick två nya medlemmar: Lovva och Elis.


Det skålar vi på!


Jag gav sedan det här med hästskokastning ytterligare ett försök. Det var en skitsport även denna dag...


Jag får hålla mig till det jag kan: Gapa och ha roligt :D


Eller så kan man skoja till det och i smyg knyta fast ett snöre i Jespers ryggsäck så att han helt plötsligt inte kommer längre :P


Jaha, jag får väl stå här och dricka då!


Okej, vi får jobba lite på att inte behöva stirra ner i backen när vi går, men inte helt olikt Beatles ändå?! :)


Efter att ha promenerat upp till basecamp igen var det dags för Minttu! Jag vet ju att jag inte klara av det, men det är ju så gott! :P


Christian blev jätteglad över att få smaka!


Om man tappar sin burk så att det går hål på den så får man vara snabb! Kanske kan kalla den här tekniken cidershooter?


Jaha, har några trillat?! Då kan jag sitta där! Smidigt!


Kom förbi många gamla bekanta på lördagen :) Trevligt trevligt! Ja och tjusigt också :)


Jag vet inte helt hur det gick till, men har man lovat något får man hålla det tyckte Anton som fick gå med klänning och peruk på lördagkvällen :) Jesper var direkt framme och försökte charma den fagra mön ;)


Ja sen var det öltältande och dans igen men som vanligt finns det inga bilder därifrån. Ännu en lyckad midsommar över! :)

Vi ses igen nästa år Breven!

3 kommentarer:

Michelle sa...

Fint att Magda står och knäpper byxorna när jag cidershootar! =D

Ass sa...

Hade bättre bilder på dig tidigare men då fick jag censurera Magda :)

Magda sa...

Hahaha.. Va?! Skulle jag stå utan byxor? =O De var ju min cider jag fick av Lovva som fick den av Michelle. Som hon så snabbt tog tillbaka. "Oj, jag tappa!" Hmm.. Jo, tjenna!?