fredag 26 juli 2013

Godingar

Avslutade mitt besök i Hjortkvarn med enbart godingar :) Först fest med bland annat kärt återseende av folk från bråvalla och midsommar :)


Sen var Esse återigen ute och härjade i trädgården. När han inte käkar gräs är han nyfiken som bara den på alla blommor. Kastade klöverblommor som han jagade hejvilt men även de gula var intressanta...


Var de kanske goda?!


Blev dock bara en kortare tur ute idag. Sopbilen kom nämligen åkandes och den är så läskig att man måste springa in och gömma sig några timmar...

Fick rapporter hemifrån att Grisen passade på att ligga direkt på soffan (istället för på filten) när jag var borta. Hon såg dessutom ut att hånskratta under tiden hon gjorde det :P


Efter detta hade jag bjudit in till en soldejt. Som tur var så var det solen som uteblev och inte besöket för det var fasligt trevligt att ha Lovva på besök :) Vi babblade bort åtskilliga timmar och mamma var med en sväng och fikade.


Jag glömde dock att fota denna goding så jag snodde en bild från idag på hennes instagram.


Men, inte nog med detta. Innan jag åkte hem var Mikaela över för mat och spelhåla. Trevligt värre och jag försvarade min titel som slottsfru i bondespelet :)

Inser att jag låter verkligen så där sjukt nöjd över allt just nu... Allt jag skriver blir som en sån där kräkframkallande status på facebook. Förlåt... Men de är verkligen riktiga godingar och jag har haft en förträffligt bra start på min semester :) Så nöjd!

2 kommentarer:

TJoxen sa...

Du var roligare när du var deppig och bitter :(

Ass sa...

Jag vet! Hoppas hösten blir förjävlig! ;)