onsdag 17 juli 2013

Bråvalla - Avslutningen

Fredagens kirfest satte sina spår och det var en seg start på lördagen, men värmen tvingade oss upp och ut ur tälten.


Det är inte alla som kör på smörgås+mjukost-dieten på festival. Lukas körde med burkskinke-dieten :S Tycker det ser så äckligt ut :S


Det var inte alla som mådde så bra på morgonen... Men jag tror att de flesta mådde som de förtjänade ;)


Tälten fick en del stryk under festivaldagarna så då fick man försöka laga bäst man kunde. En gammal plastgaffel fick ersätta en pinne, och så lite tejp på det. Funkar!


Lyckades tajma Bo Kaspers spelning perfekt regnmässigt. Det verkligen vräkte ner under konserten som var under tak, men när det var dags att gå sken solen igen, precis som när vi gått dit :) Förövrigt en riktigt bra spelning trots att jag inte kunde en enda låt! :)


Rev av en komiker även denna dag: David Batra. Han är inte lika bitter som Betner men ändå jäkligt skoj :)

Skippade The Sounds eftersom de också skulle komma till Putte och spenderade större delen av dagen vid tälten.

Lördagens stora dragplåster var Volbeat och de får också absolut godkänt :) Jag blev väldigt förvånad över hur sångaren såg ut. Han såg inte alls ut som jag hade tänkt mig. Så smal mot vad jag trodde när man hört rösten.


Efter detta var jag fasligt trött och tackade för mig inne på festivalområdet. Avicii var nästa akt men det klarar jag mig utan. Jag gillar ju "riktig" musik ;)

Ja, så här såg det då ut efter över 50000 besökare och regn... Lera...


Själva leran i sig kunde jag leva med men de äckliga toaletterna... Uff... Det var jobbigt även fast det fanns vattentoaletter! Men man märkte hur kraven man hade på toaletten sjönk under festivalens gång. I början ville man ha en helt fräsch toalett. I slutet räckte det med en som fungerade och inte var alltför nerbajsad/nerspydd. Har väldigt svårt att förstå de som lämnade fulla tamponger liggandes på hyllan för toapapper inne på toaletten...

En annan sak jag hade svårt att förstå var de som stod och kletade in sig i lera... Lera i närheten av toaletterna och de översvämmade pissoarerna... Förstår de inte att de står och kletar in sig i kisslera?!? :S

Nej, äckligt! Men annars var det fasligt skoj med festival :) Det kan jag göra fler gånger! Men jag skulle gärna ha fräschare toaletter och mindre lera.

Inga kommentarer: