onsdag 6 mars 2013

Så här slutar det på lördag:

  1 Tell the World I’m Here - Ulrik Munther


  2 Bed on Fire - Ralf Gyllenhammar
  3 You - Robin Stjernberg
  4 Skyline - David Lindgren
  5 Heartbreak Hotel - YOHIO
  6 Copacabanana - Sean Banan
  7 Begging - Anton Ewald
  8 En riktig jävla schlager - Ravaillacz
  9 Falling - State of Drama
10 Only the Dead Fish Follow the Stream - Louise Hoffsten

I alla fall om jag ska vinna min egna tippningstävling ;)

Men om jag rankar låtarna så ser det ut så här:

1 Skyline - David Lindgren
Kan inte sätta fingret på varför jag gillar den här mest. Egentligen är jag inte så förtjust i den, men i jämförelse  med de andra så blir det den bästa. Kanske mest för att den är fartfylld och passar hans röst?!

2 Bed on Fire - Ralf Gyllenhammar
Den här hade varit etta om han inte uttalade engelskan så dåligt och om han sjöng mindre falskt!

3 You - Robin Stjernberg
Alla hyllar hans röst, och visst, när han tar i så låter det ju bra, han har ju pipa! Men... När han sjunger de lugnare partierna så tycker jag att det spricker och låter illa :S

4 Tell the World I’m Here - Ulrik Munther
Pojksött och bättre än förra året, men tyvärr för tjatig. Gillar dock bakgrunden!

5 Heartbreak Hotel - YOHIO
Varför måste han varje gång han sjunger heartbreak hålla fram sin handske med det trasiga hjärtat? Varje gång!?!

6 En riktig jävla schlager - Ravaillacz
Haha, jag kan inte låta bli att gilla gubbarna ändå :D Charmigt!

7 Begging - Anton Ewald
Antar att ni trodde den här Saadekopian skulle komma högre upp? Men nej, en kopia är just vad han är :S

8 Falling - State of Drama
Rätt tråkig och genomgående likadan. Hissmusik.

9 Copacabanana - Sean Banan
Vad hände? Han var ju så bra förra året! Kingen! Nej, det här duger inte :(

10 Only the Dead Fish Follow the Stream - Louise Hoffsten
För tråkigt för mig. Skulle kanske inte varit någon kvinna i finalen? Jag hade gärna sett Martin Rolinski här. Spela roll om folk kastat färg förr?! Låten satte sig direkt! Den hade jag haft som etta!

Hur tippar du?

Inga kommentarer: