onsdag 20 mars 2013

Nya monopol

Igår var det premiär på mitt nya monopol. Bilen var redo!


Men det var liksom fel. Gatorna hade fel färger, pengarna var helt annorlunda (mer barnanpassat? enklare att räkna?) och det gjorde liksom att man inte hade koll helt på hur mycket man hade, vad det skulle räcka till osv. Men det är väl en vanesak... Men att kexen inte var kexen... Det var bara fel! :P


Sen så spelade mina motspelare inte alls som jag är van vid. Vi i min familj brukar ju försöka göra upp så att man får hyffsat fördelat efter att alla gator är ute så att man får chans att bygga hus osv. Det blir roligare om alla kan vara med med någorlunda lika chans från början. Nu blev det mer "du fick vad du fick" och det var petigt in på varje monopolpeng i återbetalning. Där brukar vi köra mer "aja, det duger med den där gatan istället", roligare om de andra kan vara med längre. Det är ju även en del av det hela att förhandla.

Jaja, nu har jag lärt mig att det är att spela med hårdhandskarna framöver... Inte så kul, nej inte kul alls, men då blir det annan taktik nästa gång. No mercy! ;)

Inga kommentarer: